2008-02-06, 21:25
Medlem
BlackSheeps avatar
Köpte mig en HP laptop för några månader sen, den hade varit tillbakalämnad av en tidigare kund så jag fick den lite billigare.

Satt nu och petade lite på den, kom på att jag inte har fick med nå skivor alls med drivrutiner eller dylikt..
Enligt HP och datorn så har jag gjort en "Recovery Disc" med Recovery Manager, något den förra ägaren har gjort enligt mig. Tänkte göra en ny uppsättning skivor utifall det skulle behövas, men man får bara göra en uppsättning..

Hur gör jag då??
Vilka alternativ finns ?? Dör burken och den inte går igång, så har jag faktist inte en aning om hur jag ska gå vidare..

Jag har en extra partition som heter "HP_RECOVERY" där nästan 4gb är utnyttjat.

När jag körde XP på min förra dator hade man alltid en trygghet i XP skivan som låg i skrivbordslådan...
Hur får man samma trygghet med Vista?
Vista ingick i köpet av min dator, men jag har inte sett något licensavtal eller någon produktnyckel...

Förmodligen är det bara jag som har missat något, trög som man är. Belys mig någon som vet?
Citera
2008-02-07, 01:19
Medlem
massamulls avatar
Spara en en image fil med acronis ture image så kan du även spara alla inställningar och annat du har.

Den kan bla spara en kopia av vad somör på diksen just nu
Drivrutiner
Program
filer

ja all som finns på disken. Sen när något krånglar eller så så bootar man på deras bootbara CD-skiva (som man kan bränna i programet).

Se dock till att spara image filen på en annan partion eller annat medium.

Lycka till
Citera
2008-02-07, 02:01
Medlem
X_surfers avatar
Skulle tro att HP kan skicka dig en skiva gratis, om du ber dom snällt, gjorde dom åt mig när recovery-manager strulade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in