2008-04-01, 08:58
Medlem
Jag bjöd alltid främlingar förut om dom frågade men har slutat med det. Har man inte råd att röka så ska man ge fan i det, för det är ju oftast studenter som frågar. Värst är äckliga förortstjejer som frågar spydigt om en cigg och sen blir förbannade när man säger nej. Som att det skulle vara en självklarhet att jag ska bjuda dessa unkna människor.
Citera
2008-04-01, 10:02
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gethämnaren
Jag bjöd alltid främlingar förut om dom frågade men har slutat med det. Har man inte råd att röka så ska man ge fan i det, för det är ju oftast studenter som frågar. Värst är äckliga förortstjejer som frågar spydigt om en cigg och sen blir förbannade när man säger nej. Som att det skulle vara en självklarhet att jag ska bjuda dessa unkna människor.

Håller helt med, så fort man går med en cigg på stan, på sommaren speciellt (av nån anledning), så kommer det fram små fjortistjejer med string i armhålorna och mjukisbyxor och "ska" ha cigg.

Edit: Dessa får dock aldrig!
Citera
2008-04-03, 22:46
Medlem
Brukar ljuga att jag inte har så många kvar och inte har pengar på mig till ett nytt paket :P Jag är lite snål av mig fast vänner och snygga tjejer ger jag alltid till
Citera
2008-04-04, 15:18
Medlem
I Savants avatar
Ger faktiskt mycket hellre cigg till en lodis än en söt tjej som är helt inställd på att aldrig bli nekad och nästan satt i system att tigga av snubbar. Lodisar brukar faktiskt vara riktigt trevliga och sköna att snacka med över en cigg - inte för att jag nekar en söt tjej eller någon annan heller då jag inte anser en cigg vara mycket att gnälla över, 2 spänn liksom...

Må Väl.
Citera
2008-04-04, 15:26
Medlem
byyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Savant
Ger faktiskt mycket hellre cigg till en lodis än en söt tjej som är helt inställd på att aldrig bli nekad och nästan satt i system att tigga av snubbar. Lodisar brukar faktiskt vara riktigt trevliga och sköna att snacka med över en cigg - inte för att jag nekar en söt tjej eller någon annan heller då jag inte anser en cigg vara mycket att gnälla över, 2 spänn liksom...

Må Väl.

Bra sagt, gillar den inställningen
Citera
2008-04-04, 21:32
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
När det gäller främlingar som vill ha cigg så ger jag dom oftast, tyvärr!

Är aldelles för snäll men vad skall man göra?
Kan bara inte säga nej, eller jo om det är en störd person jag har problem med så går det!

Peace
Citera
2008-04-04, 22:28
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MXZ
Brukar ljuga att jag inte har så många kvar och inte har pengar på mig till ett nytt paket :P Jag är lite snål av mig fast vänner och snygga tjejer ger jag alltid till

Man ska inte ljuga.

"Nej, jag är snål och du är fattig."
Citera
2008-04-05, 02:04
Medlem
PajjasVandalens avatar
Om de kommer en främmande person o frågar trevligt om han kunde få en cigg så ger jag alltid minst en iaf. Va som hälst kan ha hämt glömt dom hemma o är extremt röksugen. Komigen folks va kostar en enstaka cigg rundt 2-2,50kr
Citera
2008-04-05, 15:40
Medlem
Jag brukar bjuda folk som ser höga eller packade ut och lodisar. Då finns det iaf en chans att de stannar kvar och snackar med en hhaha...
Citera
2008-04-06, 01:26
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande^^
Jag brukar bjuda folk som ser höga eller packade ut och lodisar. Då finns det iaf en chans att de stannar kvar och snackar med en hhaha...

Helt rätt inställning!!
Citera
2008-04-06, 10:19
Medlem
saftad_burks avatar
Jag bjuder såklart på cigg vem som än frågar, ibland känner jag för att ge folk cigg utan att dom frågar, fimprökarna.
Förresten, de som frågar på ett kaxigt sätt får inte ett skit av mig, inte ens köpa.

Nu kommer en tigga cigg historia här -
Jag sitter på södratorget och är röksugen medans jag ser två stycken som står och läser på en karta i en av busskurerna. Dom frågar mig om hjälp att hitta till göta. Jag följer dom till göta från torget, runt 1 km, och frågar efter det om dom kan bjuda på en cigg, en röd lm var det.

Jag är ett bra exempel på hur man borde tigga cigg!
Citera
2008-04-06, 12:20
Medlem
Jag bjuder alltid snygga tjejer men nästan aldrig andra främlignar.

Men jag kan förstå dem ibland det är ju inte alla som vet hur man hittar langarna om man är under 18 ^^
Alla affärer är ju inte som Ica nära ... :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in