Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-06, 15:10
Medlem
Plockade igår hem en mindre videofil från en normalt mycket säker webbsida, men fick idag problem med denna. Problem av en art jag aldrig tidigare upplevt.

När jag gick in på "Mina videoklipp" via Utforskaren kom skärmen med videofilerna upp som den skulle, men efter bara någon sekund släcktes Utforskaren plötsligt ner. När jag ytterligare några gånger gjorde om det hände antingen samma sak eller så frös sidan.

När jag med Norton gjorde en viruskoll av "Mina videoklipp" fick jag beskedet att programmet inte kunde hitta några hot. Men det uppgav sig ha sökt igenom 270 filer där det egentligen bara fanns fyra...

Vad jag då gjorde var att öppna samtliga videofiler i Media Player och i det programmet radera problemfilen. Härpå tömde jag papperskorgen. Fast då jag lite senare skulle tömma den på ytterligare några raderade filer verkar det som att en fil som heter antingen "4912_4" eller "Dc1" ligger kvar där fast den är osynlig och enligt en dialogruta jag får upp inte låter sig raderas. (Efter att ha startat om datorn får jag dock inte längre upp några meddelanden om en sådan fil.)

Vad tusan är detta?

PS: Jag missade klumpigt nog att ta reda på filtypen...
Senast redigerad av Panguu 2008-02-06 kl. 15:11. Anledning: tillägg
Citera
2008-02-08, 12:31
Medlem
Så hur ska jag tolka bristen på respons? Är det ingen som har någon teori om vad detta är? (Jag är nyfiken och vill gärna veta även om det skulle vara något helt ofarligt.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in