2008-02-06, 14:41
Bannlyst
Det verkar bara finnas ett språk dvs svenska. Jag har läst runt lite och vad jag förstått behövs det ett Multilingual User Interface Pack. Finns det andra lösningar eller måsta jag installera en engelsk XP version för att få ett spel att fungera.
Citera
2008-02-06, 15:42
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
The Windows XP Embedded Multilingual User Interface (MUI) Pack is the language pack add–on to the English version of Windows XP Embedded. This tool allows users or administrators to switch the Windows XP Embedded user interface — including menus, dialog boxes, and Help — from one language to another.
Du behöver mao en engelsk version av xp (proffesional) för att kunna använda MUI. So no go är jag rädd. Det blir till att laddda hem och installera en engelsk version.
Citera
2008-02-06, 18:57
Medlem
Det verkar ju helt bisarrt att ett spel inte skulle fungera p.g.a svenskt XP. Testa att ändra lokala inställningar och inmatningsspråk till engelska under "Nationella inställningar och språkinställningar" i kontrollpanelen. Reboot och testa det där spelet igen.
Citera
2008-02-06, 19:10
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Kräver programmet ett visst språk så har Microsoft ett verktyg för att ändra Windows utan att behöva installera om hela alltet eller att lägga till en massa. Sök efter applocale.
Citera
2008-05-19, 05:18
Medlem
Emetofilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Du behöver mao en engelsk version av xp (proffesional) för att kunna använda MUI. So no go är jag rädd. Det blir till att laddda hem och installera en engelsk version.

Letat som fan efter svar på frågan om transformering av ett svenskt XP till engelskt, och jag finner det här. Men då är min vidarefråga sådan: om man hämtar hem den engelska versionen och installerar den, försvinner inte allt från själva datorn då och allt blir som nytt? Tänker mest på drivrutinerna och mög som var ett helvete att ställa in...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in