2008-02-06, 13:16
Medlem
Hej!
Två frågor:
1. Är 64-bit-versionerna av Vista fortfarande fulla av problem med drivrutiner och 32-bit-program och så?
2. Funkar en äkta nyckel till Home Premium i andra versioner? (ex. Ultimate) eller är nyckeln låst till en viss version? Följdfråga då: Funkar en nyckel till 32-bit home premium i 64-bit ultimate?

ha det bra!
Citera
2008-02-06, 13:42
Medlem
1. Svårt att svara på utan att veta din hårdvara, men ja det finns fortfarande en del problem.

2. Nycklarna är låsta till en specifik version. En Home Premium nyckel fungerar ej i Ultimate osv. En Home Premium OEM fungerar ej i en Home Premium Retail.

// zekel
Citera
2008-02-06, 16:56
Medlem
Ok, tack för svaret.
Fortsätter med vad jag har då. =).
Möjligtvis kör jag en vLite eller vad det heter.
Citera
2008-02-11, 17:31
Medlem
förresten är det nån skillnad på olika OEM-versioner?

Alltså, jag har en HP och de skickade inte med nån skiva utan det är nån sorts recovery-partition. Kan jag fixa en OEM-skiva från nån annanstans, göra min egen vLite-image, och sen använda min lagliga nyckel?
Citera
2008-02-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bong
förresten är det nån skillnad på olika OEM-versioner?

Alltså, jag har en HP och de skickade inte med nån skiva utan det är nån sorts recovery-partition. Kan jag fixa en OEM-skiva från nån annanstans, göra min egen vLite-image, och sen använda min lagliga nyckel?

Tror att det skall fungera, har själ laddat ner en Home Premium OEM skiva från piratebay och installlerat på en Fujitsu Siemens dator. Så det borde fungera.

//zekel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in