Sushi är klart det bästa alternativet! Men så långt kanske du redan hade kommit i dina planer. Den går att göra vegitariskt och de äldre människor som har ätit när jag har gjort har tyckt att smaken är speciell men god. Till det kan du servera Miso soppa till. Vill du vara säker på att alla blir mätta så serverar du även teryaki-biff på grillspett, är super enkelt att göra. Finns även färdiga teryaki-pinnar med kött på i en del mataffärer.
Sedan vad du ska ha med osv är också rätt självklart. Du ska ha med ätpinnar och soyafat till sushin med ett litet fat wasabi som kan cirkulera runt bordet. Japansk öl är också väldigt god till sushi men ett måste är risvinet, tror det går att köpa på systemet. Vill du spexa till det ännu mer så kan du ta och servera allt på golvet och man kan få sitta på kuddar och äta, detta är kanske lite extremt om det ska vara en massa äldre där som kan vara lite stela.
Till barnen kan du servera hela crabbstick som brukar bli över från Sushin skulle inte det nappa så brukar teryaki gå ner i alla barns magar. Grönt té kan du också servera om du vill, iof så smakar det fruktansvärt enligt mig.
Mer än så kan jag inte komma på förtillfället...
OT: Har en polare som kommer hem från sina studier i Japan om någon månad, enligt honom har det varit livsförändrande för honom att bo i den kulturen.