2008-02-08, 20:07
Bannlyst
BP kommer att tokfloppa. De har blivit av med 13 gubbar ur föregående års trupp (bl.a. halva sin gamla DIF-backlinje, Poppen i mål, Guterstam m.fl.). Dessutom så är jätteviktige Talebinjad i England och pluggar. In har man fått Bajen-Hellström som varit urusel i alla klubbar han spelat för plus två juniorer. BP kommer att satsa på att hålla sig kvar.

Degerfors kommer också att få det svårt. Deras "frälsare" Drugge som förra hösten öste in mål och nästan ensam höll klubben över vattenytan återfinns nu i mitt eget TFF. Inga direkt övertygande ersättare har vaskats fram än sålänge.

Även ÖIS kommer nog att kämpa i motvind tillsammans med Qviding och Jönköping. Jag tror att Häcken och Landskrona kommer att göra upp om toppplatserna. Häcken vinner nog serien. Dark horses kan vara Limhamn/Bunkeflo, Assyriska och Enköping.

// Roger P.
Citera
2008-02-10, 19:13
Medlem
fredholms avatar
Så där ja, nu är Dennis "Cliff" Jonsson klar för Sällskapet! En forward är på ingång och sen kommer väl Allbäck till sommaren också. Nu är det helt klart dags att inse att ÖIS är en kandidat till allsvenskt avancemang!
Citera
2008-02-10, 19:33
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredholm
Så där ja, nu är Dennis "Cliff" Jonsson klar för Sällskapet! En forward är på ingång och sen kommer väl Allbäck till sommaren också. Nu är det helt klart dags att inse att ÖIS är en kandidat till allsvenskt avancemang!

Kul för Cliff att kunna få stå på Ullevis klackläktare igen och se Blåvitt.

/feldgrau
Citera
2008-02-10, 20:58
Medlem
mraskers avatar
BP ser inte vassa ut. Det lär dröja innan dom ger sig upp i Sveriges ädlaste division.
Citera
2008-02-11, 20:03
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag ändrar till att mängder med Öisare tycks tro att Allbäck är
frälsaren som ska ta dom till allsvenskan igen.

Det är en utopi.

Du tycks känna till Öisarnas kynne och inställning nåt alldeles oerhört.

Jag, och de flesta öissupportrar som jag är bekant med (och jag vågar drista mig till att säga att jag kommer i kontakt med fler än dig) har uppfattningen att Allbäck skulle vara ett fantastiskt välkommet tillskott - på flera plan. Men ingalunda någon frälsare. Med honom och kanske ytterligare en hyfsat meriterad mittfältare till, så kan vi nog vara med och utmana top-3.

Det är ingen utopi.
Citera
2008-02-22, 17:27
Medlem
pontassss avatar
Åtvidaberg riskerar tvångsnedflyttas:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/superettan/article1900950.ab
Citera
2008-02-22, 23:34
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontasss
Åtvidaberg riskerar tvångsnedflyttas:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/superettan/article1900950.ab

Kanske var bättre när man hade hjälp ifrån Djurgården. Men Åtvidaberg har väl satsat mot Allsvenskan ett par år nu men ändå bara hamnat i mitten så det är väl förståeligt.
Citera
2008-02-22, 23:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Min favorittränare är i farten igen. Inget slår dock:

"Jag är tysk och det säger sig själv att jag inte är rasist, det är inte alls det jag menar med uttalandet."

Hmm... var har Guterstam i BP tagit vägen? Har jag missat nåt? Gomorron?

- F.G
Citera
2008-02-22, 23:50
Medlem
BP har ju dock Sveriges bästa juniorlag, får se hur långt det räcker.
Citera
2008-02-23, 07:06
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Kanske var bättre när man hade hjälp ifrån Djurgården. Men Åtvidaberg har väl satsat mot Allsvenskan ett par år nu men ändå bara hamnat i mitten så det är väl förståeligt.

Det var ingen ekonomisk hjälp från Djurgården. ÅFF har väl inte direkt satsat på allsvenskan. Mera att spela ihop ett lag för framtiden och göra det på sikt.

Enligt mig har dom kraftigt övervärderat sin ekonomi, trots alla varningssignaler.
Citera
2008-02-23, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stay_blue
Jag tror på, lågoddsaren, att topp-4 står mellan Häcken, Örgryte, Landskrona och Brommapojkarna.

tror exakt som dig, att topp-4 står mellan Häcken, Örgryte, Landskrona och Brommapojkarna
Citera
2008-02-23, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras021
BP har ju dock Sveriges bästa juniorlag, får se hur långt det räcker.

BP har väl alltid legat i topp när det gäller Juniorer? Minns själv att dom redan var rankade som bäst i Sverige eller strax under när jag själv spelade Fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in