• 1
  • 2
2008-02-09, 18:27
Medlem
Jag har sökt efter en crack till denna server väldigt länge. Men den finns BARA till Windows, jag gör inte direkt det här för det är så himla roligt att få Windows program att funka i Unix, för det är det verkligen inte. Sen är jag ingen person som har kunskaperna att cracka ett program. Men om du klarar av detta kan du väl la cracka denna versionen så skulle jag bli väldigt glad. Men en så länge så finns det inte.

PS
Om du nu skall cracka någon ventrilo version skulle det vara bättre att ta den nya 3.0. Så om någon känner att "hmm detta kanske skulle vara något..." gör det isåfall
Citera
2008-02-10, 16:52
Medlem
katten80s avatar
Finns det verkligen inte något bra fritt alternativ till vent?
Borde ju inte vara så svårt att ta fram tycker man.

Annars finns väl TeamSpeak som är väl lite bättre har ju alla fall klient till Linux .
Citera
2008-02-10, 21:04
Medlem
Om man har hört skillnaden på kvaliten på ljudet mellan Ventrilo och Teamspeak kan man förstår varför folk använder Ventrilo. Det är så simpelt. Ljudet är helt värdelöst i Teamspeak.
Citera
2008-02-11, 09:50
Medlem
Rizados avatar
Förstår inte heller varför det inte finns några fria alternativ till ventrilo. Det känns som att en sån sak inte vore alltför svår att åstadkomma om man ser till alla andra SIP klienter osv som finns.

Att Ventrilo har bättre ljudkvalite än TeamSpeak beror på codecsen, och i ett OS alternativ hade det varit fritt fram att implementera ännu bättre codecs än GSM.

Som klienter så fungerar ventrilo i wine bättre än teamspeak utan i dag, teamspeak klarar bara av oss och fungerar inte genom aoss alls. Så man måste ha ett ljudkort med hårdvarumixing.
Citera
2008-02-11, 09:56
Medlem
Rizados avatar
Fast man kanske inte ska säga för mycket för nu hittade jag en som heter Mumble. Vet inte hur bra den fungerar men ska testa, tyvärr så byter inte någon klient. (Ventrilo 2.1.4 funkar ju jättebra?)
Citera
2008-02-11, 19:05
Medlem
2.1.X har väldigt dåliga admin rättigheter. Annars skulle jag gärna använt denna.
Citera
2008-02-11, 23:56
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felda
2.1.X har väldigt dåliga admin rättigheter. Annars skulle jag gärna använt denna.
Vad jag menade är att det är omöjligt att få folk att byta från ventrilo 2.1.4 eftersom det är den sista vent versionen man kan ha fler än 8 användare på och att det finns någon extrem motvilja mot allt nytt bland "gamers".

Hur som helst så har du inte svarat på någon av mina frågor. Vad är det för exe du har egentligen? Installationsfilen eller den installerade servern?
Att säga, jag får ett felmeddelande, hjälper inte. Du måste säga VAD det är för felmeddelande. Felet står nämligen oftast i felmeddelandet om man läser det
Citera
2008-02-12, 12:50
Medlem
Det är väldigt få som använder något som är tidigare än 2.3. Eftersom om du hade läst mitt inlägg "Den har väldigt få admin möjligheter". I de nya versionerna 2.3 och framåt kan man dra personer ur en kanal detta går inte i tidigare.

Filen behöver inte installeras den skall bara vara att köra. Det enda "grafiska" som skall visas, vilket heller inte är helt nödvändigt är en dos prompt. Men när man kör dessa under windows så kan man lägga den i autostart och då ligger den bara i bakgrunden och kör utan att man ser något grafiskt.
Citera
2008-02-12, 13:38
Medlem
Hellcats avatar
Citat:
Om man har hört skillnaden på kvaliten på ljudet mellan Ventrilo och Teamspeak kan man förstår varför folk använder Ventrilo. Det är så simpelt. Ljudet är helt värdelöst i Teamspeak.
Det där är skitsnack. Har kört med teamspeak hur länge som helst och det är inget fel på ljudet om man kör med bättre codecs.
Citera
2008-02-12, 16:12
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Det är väldigt få som använder något som är tidigare än 2.3. Eftersom om du hade läst mitt inlägg "Den har väldigt få admin möjligheter". I de nya versionerna 2.3 och framåt kan man dra personer ur en kanal detta går inte i tidigare.
Det är det inte alls det, de flesta som kör egna servrar har 2.1.4 iaf om fler än 8 spelare ska kunna spela samtidigt. Tyvärr. Skulle gärna vilja testa mumble lite mer faktiskt men det lär vara omöjligt att få någon att byta från ventrilo.

Citat:
Filen behöver inte installeras den skall bara vara att köra. Det enda "grafiska" som skall visas, vilket heller inte är helt nödvändigt är en dos prompt. Men när man kör dessa under windows så kan man lägga den i autostart och då ligger den bara i bakgrunden och kör utan att man ser något grafiskt.
Okej, men vad är felmeddelandet då?
Citera
2008-02-12, 18:16
Medlem
Jag kommer inte ihåg exakt vad det stod men detta kan jag kolla på imorn. Har inte servern ståendes hemma hos mig (bor i lägenhet, redan trångt som det är). Så lägger jag upp det här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in