2008-02-05, 16:12
Medlem
Ska börja med och erkänna att jag inte är speciellt haj på detta.

Men problemet är att jag fick en hårddisk crash för ett tag sen och min granne skulle hjälpa mig att få till detta.

Han tyckte att xp home inte var bra så han erbjöd sig lägga in xp prof ej äkta(mycke bättre enligt han)
Nu är det så här att han reser runt i Asien och nu börjar problemen.

Jag får ständiga varningar att jag har ett piratprogram och jag kan inte starta vissa program.

Nu till min fråga kan jag installera över med min äkta xp home utan att det försvinner en massa data som jag vill ha kvar.

Tacksam för svar Gandalf
Citera
2008-02-05, 16:18
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Nej, det kan du inte.

Vet ej hur dock det gäller om du försöker reparera.

För övrigt, förklarade han hur "mycket" bättre det är? För en normal användare är det knappt någon skillnad.

Edit, fel ord.
Senast redigerad av Dr.Zoidberg 2008-02-05 kl. 16:24.
Citera
2008-02-05, 19:32
Medlem
cobra33359s avatar
Om jag var du så skulle jag installera om xp pro med samma cd skiva grannen installerade. Efter installationen ska du utan att koppla i nätverks kabeln

Välja start menyn och höger klicka på den här datorn scrolla ner till egenskaper och sedan maskinvara

där ser du en flik med windows update. Markera sök aldrig efter drivrutiner på windows update.

När du är klar med ovanstående så ska du gå till kontrollpanelen / säkerhetscenter
och även där stänga av uppdateringar.

stäng även av error reports kommer inte riktigt ihåg vart det ligger.

Kom ihåg att aldrig heller ladda ner nått från microsofts hemsida då kommer dom att tvinga dig att köra ett program som heter windows validation tool och då är det risk att dom ser om du har fler pirat program.
Senast redigerad av cobra33359 2008-02-05 kl. 19:35.
Citera
2008-02-05, 19:36
Medlem
sommarlovs avatar
Vilka dåliga tips du får, du kunde gott fortsätta med Home.
Har du avancerade nätverk eller fler än 2 processorer i datorn?
Nä, tänkte väl det, installera Home igen så du kan installera uppdateringar som skyddar din dator mot hot!
Citera
2008-02-05, 21:34
Medlem
cobra33359s avatar
Det går att installera service pack manuelt om man läser sig in i det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in