2008-02-05, 08:01
Medlem
Kolagubbens avatar
Hallå ja!

Problem med att när ja sökt på något på exempelvis på flashback och klickar på ett av sökresultaten så när ja trycker på bakåt knappen för att kolla igenom resten av sökresultaten så får ja upp "sidan kan inte visas" och måste då göra om sökningen igen. detta gäller även på andra sidor med sökfunktioner osv

google är inte min vän
Citera
2008-02-05, 10:58
Kan det vara Post-data som spökar? Brukar ju dyka upp en ruta när man backar i en sök som berättar att man måste skicka post-data igen.. Vet inte om mitt svar hjälpte något men men..
Citera
2008-02-05, 15:18
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Kan det vara Post-data som spökar? Brukar ju dyka upp en ruta när man backar i en sök som berättar att man måste skicka post-data igen.. Vet inte om mitt svar hjälpte något men men..

står inget om post data, man kommer bara till "sidan kan inte visas"
Citera
2008-02-05, 23:32
Medlem
Om sidan i sig stödjer back-funktionen efter sök (det gör flashback) så är det är säkert någon timeout period som har för lågt värde. Standardtips för IE är att resetta alla inställningar till default (options -> security, och options --> advanced) samt att rensa cachen (inkl. offline files). Överkurs är att regga om alla dll:er associerade med IE, finns diverse instruktioner på nätet att googla fram.
Citera
2008-02-05, 23:41
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mepmep
Om sidan i sig stödjer back-funktionen efter sök (det gör flashback) så är det är säkert någon timeout period som har för lågt värde. Standardtips för IE är att resetta alla inställningar till default (options -> security, och options --> advanced) samt att rensa cachen (inkl. offline files). Överkurs är att regga om alla dll:er associerade med IE, finns diverse instruktioner på nätet att googla fram.

Tack som fan, det funkade

edit, det funkade i 20 min sen e de samma sak igen
Senast redigerad av Kolagubben 2008-02-06 kl. 00:11.
Citera
2008-02-06, 00:14
Medlem
Kolagubbens avatar
dubbelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in