Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-04, 21:54
Medlem
Jag kan inte scrolla nedåt med min Mighty mouse, bara uppåt. Jag har bytt batterier, men problemet kvarstår.
Har ni haft liknande problem?
Citera
2008-02-04, 22:14
Medlem
testat, dra ur sätta in den, connecta igen, kollat systeminställningarna?
Citera
2008-02-04, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
testat, dra ur sätta in den, connecta igen, kollat systeminställningarna?

Gjort men problemet kvarstår. Frustrerande.
Citera
2008-02-04, 23:29
Medlem
Är troligtvis ett rent fysiskt fel på musen, de lider ju tyvärr av det med tanke på hur scrollkulan är konstruerad. Det finns instruktioner om hur man gör för att rengöra scrollkulan på Apples hemsida (och säkert också i nån broschyr man fick med datorn). Man ska i stora drag använda en ytterst lite fuktad trasa som INTE luddar och rulla musen upponed över denna fram o tillbaka ett tag så brukar den funka igen. Gör det inte för hårt dock, min förra mighty mouse lyckades jag totalt paja genom att göra på detta sättet.
Citera
2008-02-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bootliner
Är troligtvis ett rent fysiskt fel på musen, de lider ju tyvärr av det med tanke på hur scrollkulan är konstruerad. Det finns instruktioner om hur man gör för att rengöra scrollkulan på Apples hemsida (och säkert också i nån broschyr man fick med datorn). Man ska i stora drag använda en ytterst lite fuktad trasa som INTE luddar och rulla musen upponed över denna fram o tillbaka ett tag så brukar den funka igen. Gör det inte för hårt dock, min förra mighty mouse lyckades jag totalt paja genom att göra på detta sättet.

Tack. Ska genast testa detta i morgon bitti.
Citera
2008-02-05, 00:07
Medlem
Känslig för fett. Jag fick min utbytt då inte ens milfen i kassan kunde skrubba igång kulan.

Du får sluta upp me å titta på Desperata hemmafrubilder
Citera
2008-02-05, 00:31
Medlem
Ett, tyvärr, väldigt vanligt problem med MM är ju att man måste rengöra med en trasa eller något, imellanåt, för att den ska kunna scrolla åt alla håll , som den ska. Rätt frustrerande, men funkar väl rätt ok ändå.
Jag brukar ta MMousen och rulla fram o tillbaka på mina byxor eller nåt.
Efter ett tag funkar det som den ska igen.
Citera
2008-02-05, 16:21
Medlem
felstavadds avatar
Tips:
Ta det lugnt bara när du rengör den samt försök rengöra den i förebyggande syfte.
Min gick sönder pga av att den antagligen var för ingrodd när jag försökte rengöra den på de sätt som Apple föreslog. Både via när och supporten.
-Mighty mouse, ett för mig mörkt kapitel när det gäller Apple produkter. Jag rekommenderar inte nån att köpa den just pga av detta konstruktionsproblem.

Köpte en Kensington istället som fungerar helt ok (dock inte lika fantastiskt bra som MM gjorde innan den gick sönder).
Citera
2008-02-12, 17:16
Medlem
Larseverts avatar
Är man händig kan man plocka isär och rengöra, det har jag gjort då och då. hållaren för rullkulan innehåller fyra st små axlar som ska monteras på rätt sätt efter rengöring.
Även tryckluft är testat med bra resultat.

Som sagt, produkten är trevlig att använda så länge den fungerar, men konstruktionen är alldeles för ömtålig.
Citera
2008-02-12, 20:33
Medlem
mrhenkos avatar
Min Mighty Mouse har också börjat bli lite trött i scrollkulan. Ett tag "fixade problemet sig själv" genom att jag scrollade mycket, men nu funkar inte det länre. Ska testa att montera isär den och rensa lite skit.

Hittade den här instruktionsvideon för den som vill testa:
http://www.youtube.com/watch?v=Ap-Kt_9k3ME
Citera
2008-02-12, 21:12
Medlem
slrslrs avatar
Har jag också en mightymouse, tycker dom e ganska gay då klicken inte fungerar längst upp på musknapparna... Ganska irreterande och oergonomiskt..
Citera
2008-02-12, 21:22
Medlem
Jag brukar klippa en tunn (inte för tunn!!) pappersremsa o peta ner den bakom o rulla lite med kulan. Då brukar jag peta ur lite skit ur den. Annars brukar jag rulla den mot byxorna eller tröjjan halvhårt/fort. Så brukar den funka igen.

På tal om Apple o möss så fattar jag inte hur de jämt o ständigt misslyckas med mössen. De gör så rätt annars med de mesta men möss har dom fan aldrig lyckats med. Mighty mouse är nog den absolut sämsta med sin värdelösa scroll kula o gömda knappar. Till o med pucken va fan bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in