• 1
  • 2
2012-10-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnum.Chroatorum
Bump!
Har under denna vecka handlat 3 olika paket nere på turk livsen där jag bor, och vissa paket ser verkligen ut att vara förfalskade.

Finns det något sätt att se huruvida cigaretterna är original eller inte?

jag har nog råkat ut för samma sak. finns det inga bilder så att man kan identifiera piratcigg?
Citera
2013-04-14, 03:01
Medlem
Bumpar denna tråd!

Häromdagen letade jag efter billiga cigg och gick in på en kiosk som låg på söder i Stockholm. Först visade han mig de vanliga sorterna (LM etc.) men jag bad om ännu billigare och blev erbjuden franska röda marlboro för 35kr/paket.

Jag utgick ifrån att det inte borde vara någon större skillnad mellan de franska och svenska marlborocigaretterna och köpte därför 4 paket på direkten, men efter att jag hade tagit några cigg insåg jag att dessa inte alls smakade som vanliga marlboro. Jag jämförde med en svensk marlboro light och kunde konstatera att lightsen "rev" mer i halsen (och ju mer nikotin, desto starkare brukar det ju vara). Efter 4 paket fick jag rätt skum rethosta och jag är helt säker på att det var p.g.a cigaretterna.

Vill någon annan som bor i Stockholm undersöka så är det bara att PM:a för kioskens namn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in