Jag funderar på att redan så fröna. Jag bor i Skåne, och det har inte varit många dagar med minus denna vintern. Och när det är under nollan så är det just nollgradigt eller 1-2 minus.
Tror ni dom små liven klarar sig om man börjar redan nu?
Någon enstaka dag med kyla skall dom väl klara, eller?
Ju tidigare man sätter dom ju större blir dom ju...
Jag funderar på att redan så fröna. Jag bor i Skåne, och det har inte varit många dagar med minus denna vintern. Och när det är under nollan så är det just nollgradigt eller 1-2 minus.
Tror ni dom små liven klarar sig om man börjar redan nu?
Någon enstaka dag med kyla skall dom väl klara, eller?
Ju tidigare man sätter dom ju större blir dom ju...
jag är lite sugen också. finns det billiga frön att få tag på nånstans? har googlat lite på frösorter men inte hittat nåt.
jag är lite sugen också. finns det billiga frön att få tag på nånstans? har googlat lite på frösorter men inte hittat nåt.
Impecta säljer bland annat en rad olika sorters opiumvallmo över internet, den vid namn "hen and chickens" har jag förstått det som skall vara den potentaste.
Impecta säljer bland annat en rad olika sorters opiumvallmo över internet, den vid namn "hen and chickens" har jag förstått det som skall vara den potentaste.
tack som fan. 16kr för 600 fröer
det verkar mycket intressant det här. nåt speciellt att tänka på när man odlar dom? när ska man börja mjölka?
Visst borde de klara sig bra utomhus i ett område med mycket hagar och dylikt?
Och visst går det att spara en del av fröna? Har inte lust att plantera ett par hundra stycken nu och sen märka att de gick åt helvete, dessutom behöver jag inte så mycket plantor. Hur många rekommenderar ni förresten att man sår? Jag kommer ungefär att behöva opium för kanske ett år där man brukar en dos 1 gång i månaden, dvs 12 doser ungefär?
Tacksam för svar!
Ska ringa/gå ner och kolla på lokala plantagen och se om de har dessa frön till salu, annars blir de nå internet affär.