2008-02-04, 18:57
Medlem
z0mbies avatar
Jag har två andvändare. Andvändare 1 är admin och andvändare 2 är "vanlig". Nu när jag försöker logga in på andvändare 1 så står det "The user Profile Service service failed the logon. User profile cannot be loaded." Och det går inte att logga in. Då tänkte jag gå in på andvändare 2 och lägga alla andvändare 1:s filer på en extern hårddisk men då kräver datorn ett lösenord för att komma åt filerna. Problemet är att andvändare 1 inte har något lösenord. Jag tänkte återställa datorn till ett tidigare datum i hopp om att problemet med andvändare 1 skulle försvinna, men även då kräver datorn ett lösenord till andvändare 1 (eftersom den är admin). Jag har verkligen inte tid för det här och håller på att galen .
Här är en utförligare beskrivning till problemet http://cherrybyte.blogspot.com/2007/...-in-vista.html hans lösning verkar inte fungera för mig. Vad ska jag göra? Kan jag komma förbi lösenordet på något sätt? Alla förslag på lösningar är mycket uppskattade.
Citera
2008-02-04, 19:10
Medlem
Forzos avatar
Har du testat att starta i felsäkert läge och logga in som administrator där? Borde gå att fixa därifrån tycker jag.
Citera
2008-02-04, 19:17
Medlem
z0mbies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Har du testat att starta i felsäkert läge och logga in som administrator där? Borde gå att fixa därifrån tycker jag.
Även då kräver den att man skriver in lösenord... som inte finns.
Citera
2008-02-04, 22:14
Medlem
Forzos avatar
Har du testat med det mycket simpla och ibland väldigt användbara lösenordet administrator? Har för mig att man brukar kunna logga in i felsäkert läge med administrator/administrator fast det var ett tag sen jag var inne där och rotade så jag har säkert fel .
Citera
2008-02-07, 14:37
Medlem
z0mbies avatar
Oh jag kom in utan lösen på admin nu, i felsäkert läge alltså. Har fortfarande problem med ena andvändaren när man kör datorn "normalt", men nu lyckas jag iallafall komma åt mina filer . Tack som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in