2008-02-04, 18:57
Medlem
z0mbies avatar
Jag har tv andvndare. Andvndare 1 r admin och andvndare 2 r "vanlig". Nu nr jag frsker logga in p andvndare 1 s str det "The user Profile Service service failed the logon. User profile cannot be loaded." Och det gr inte att logga in. D tnkte jag g in p andvndare 2 och lgga alla andvndare 1:s filer p en extern hrddisk men d krver datorn ett lsenord fr att komma t filerna. Problemet r att andvndare 1 inte har ngot lsenord. Jag tnkte terstlla datorn till ett tidigare datum i hopp om att problemet med andvndare 1 skulle frsvinna, men ven d krver datorn ett lsenord till andvndare 1 (eftersom den r admin). Jag har verkligen inte tid fr det hr och hller p att galen .
Hr r en utfrligare beskrivning till problemet http://cherrybyte.blogspot.com/2007/...-in-vista.html hans lsning verkar inte fungera fr mig. Vad ska jag gra? Kan jag komma frbi lsenordet p ngot stt? Alla frslag p lsningar r mycket uppskattade.
Citera
2008-02-04, 19:10
Medlem
Forzos avatar
Har du testat att starta i felskert lge och logga in som administrator dr? Borde g att fixa drifrn tycker jag.
Citera
2008-02-04, 19:17
Medlem
z0mbies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Har du testat att starta i felskert lge och logga in som administrator dr? Borde g att fixa drifrn tycker jag.
ven d krver den att man skriver in lsenord... som inte finns.
Citera
2008-02-04, 22:14
Medlem
Forzos avatar
Har du testat med det mycket simpla och ibland vldigt anvndbara lsenordet administrator? Har fr mig att man brukar kunna logga in i felskert lge med administrator/administrator fast det var ett tag sen jag var inne dr och rotade s jag har skert fel .
Citera
2008-02-07, 14:37
Medlem
z0mbies avatar
Oh jag kom in utan lsen p admin nu, i felskert lge allts. Har fortfarande problem med ena andvndaren nr man kr datorn "normalt", men nu lyckas jag iallafall komma t mina filer . Tack som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in