2008-02-04, 21:37
Medlem
Lol ännu ett sätt att mata ungdommar med lögner att röka är farligt =/..

Ända sen jag har börjat röka 2-3 ggr i veckan har jag inte varit deppig en ända gång.. innan var jag så pass nere att jag visste inte vad.

Så bli agresiv av röka... inte en chans inte ens sen jag har börjat röka flera gånger i veckan har jag inte blivit sur eller aggresiv på skit länge.

Som sagt.. ännu ett sätt att proppa i lögner i folk så dom hatar oss och vill inte legalisera läkemedlet^^
Citera
2008-02-04, 22:11
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placha
Lol ännu ett sätt att mata ungdommar med lögner att röka är farligt =/..

Ända sen jag har börjat röka 2-3 ggr i veckan har jag inte varit deppig en ända gång.. innan var jag så pass nere att jag visste inte vad.

Så bli agresiv av röka... inte en chans inte ens sen jag har börjat röka flera gånger i veckan har jag inte blivit sur eller aggresiv på skit länge.

Som sagt.. ännu ett sätt att proppa i lögner i folk så dom hatar oss och vill inte legalisera läkemedlet^^

Det är just här problemet ligger. Massor av människor skulle kunna må bättre av Cannabis och det är ett stort hot mot läkemedelsbolagen.
Det är en utmärkt medicin för många åkommor och en trevlig reaktionell drog.
Det betyder stora ekonomiska förluster för fram för allt läkemedlsindustrin.
Som vi alla vet så handlar allting om pengar, o Cannabis är ett stort hot för pengakåta bolag.
Till följd av detta får vi gång på gång se rena lögner o påhitt tagna ur luften.
Sad but true!
Citera
2008-02-04, 22:40
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Det är just här problemet ligger. Massor av människor skulle kunna må bättre av Cannabis och det är ett stort hot mot läkemedelsbolagen.
Det är en utmärkt medicin för många åkommor och en trevlig reaktionell drog.
Det betyder stora ekonomiska förluster för fram för allt läkemedlsindustrin.
Som vi alla vet så handlar allting om pengar, o Cannabis är ett stort hot för pengakåta bolag.
Till följd av detta får vi gång på gång se rena lögner o påhitt tagna ur luften.
Sad but true!
Du har rätt i det att många säkert kan må bättre av Cannabis men samtidigt så finns folk som inte klarar av det och kan bli psykiskt sjuka. Och eftersom att man inte kan avgöra vilka som kan röka cb och vilka som inte kan så är det enklare att bara göra det kriminellt.

Hela din konspirations teori om att läkemedels företag skulle ha något med det Dala tidningen skriver skulle vara väldigt overkligt.
Citera
2008-02-04, 22:49
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liveintheflow
hasch framkallar inte våld..människor gör!
Helt klart sant.
Citera
2008-02-04, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liveintheflow
hasch framkallar inte våld..människor gör!

Detta är ju helt korrekt. Men ett ganska tunt argument. Samma sak har blivit sagt om vapen. Vilket givetvis stämmer även där. Men om vi tittar på vapen vs cannabis så är det ju inte direkt samma sak.. Om människor som har anlag för att bruka våld skulle få tag i en puffra så ligger någon stackare rätt illa till. Skulle dom däremot få en tjock bonghit så tvivlar jag på att t.om dessa har svårigheter att ta sig upp ur soffan och utföra något negativt...

Rent skitsnack och propaganda! Blir oändligt less på detta.
Citera
2008-02-04, 22:55
Medlem
Det här med att det inte skulle vara cannabis som orsakar att personen blir våldsam har jag lite svårt att fatta. Visst måste kanske pysen vara instabil från början, men det är ju ändå cannabiset som triggar vad det nu kan vara. Likadant som en rejäl chock kan trigga schizofreni/andra psykstörningar hos människor som har anlag för det (och även personer som inte har det).

Väldigt många personer verkar vilja flytta skulden från cannabiset till personen, bara för att denne har en störning från början, en störning som kanske dock inte skulle visa sig om personen inte brukade cannabis.

Sen är det ju givetvis felaktigt att skriva att cannabis orsakar våldsamhet, då det är ytterst få som blir våldsamma av det.
Citera
2008-02-04, 23:07
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Du har rätt i det att många säkert kan må bättre av Cannabis men samtidigt så finns folk som inte klarar av det och kan bli psykiskt sjuka. Och eftersom att man inte kan avgöra vilka som kan röka cb och vilka som inte kan så är det enklare att bara göra det kriminellt.

Hela din konspirations teori om att läkemedels företag skulle ha något med det Dala tidningen skriver skulle vara väldigt overkligt.

Det är likadant med psykofarmaka, så det argumentet håller inte.
Givetvis syftade jag inte på en enstaka artikel, utan propagandan i stort.

Med ditt resonemang skulle vi även kriminalisera psykofarmaka eftersom varken läkare eller patient vet hur individen kommer och reagera på läkemedlet. Vissa får goda resultat och för andra så förstör medicinen många år av ens liv.
Dessutom är det mycket enklare och ta sej ur ett Cannabisberoende än t.ex ett Efexorberoende.
Tro mej jag har erfarenhet av båda.
Citera
2008-02-04, 23:12
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Det är likadant med psykofarmaka, så det argumentet håller inte.
Givetvis syftade jag inte på en enstaka artikel, utan propagandan i stort.

Med ditt resonemang skulle vi även kriminalisera psykofarmaka eftersom varken läkare eller patient vet hur individen kommer och reagera på läkemedlet. Vissa får goda resultat och för andra så förstör medicinen många år av ens liv.
Dessutom är det mycket enklare och ta sej ur ett Cannabisberoende än t.ex ett Efexorberoende.
Tro mej jag har erfarenhet av båda.
Ja, Men en läkare skulle inte skriva ut läkemedel som kan resultera i allvarliga psykiska störningar.
Citera
2008-02-04, 23:25
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Ja, Men en läkare skulle inte skriva ut läkemedel som kan resultera i allvarliga psykiska störningar.

Vill absolut inte låta otrevlig, men din syn på psykiatrin är väldigt naiv.
Jag känner ett flertal personer som blivit påtagligt sämre av psykofarmaka.

Det är bara och skumma igenom fass och se att allt är antaganden.
Läkemedlet anses ha effekt. Varför är inte klarlagt.

Idag kan vi se tillbaka på vad man förr trodde vara bra för patienter, lobotomi.
Där gjorde just kunniga läkare antaganden som idag har visat sej ge allvarliga psykiska störningar.
Varför skulle inte just det kunna pågå idag?
Citera
2008-02-05, 00:08
Medlem
yonnys avatar
Citat:
* Vanligaste drogerna bland ungdom: Tobak, alkohol, sniffningsmedel, dopingpreparat och narkotika.
Vad finns kvar? De vanligaste drogerna bland unga är alltså... ...samtliga droger? Vad givande!

Cannabis måste väl ändå vara en av de minst våldsframkallande droger som existerar. Våldsframkallande innebär att drogen bidrar till våld. Eftersom cannabis motverkar våld - gör människor avslappnade och "passiva" - så skulle jag inte kalla cannabis för en våldsframkallande drog. Snarare en våldsminskande drog.

Sedan påverkar cannabis inte ens baspersonlighet, dvs. om man är en förrymd yxmördare på anabola steroider så kanske det inte hjälper att röka en spliff för att inte göra något dumt. Dessutom säger det väl sig självt att folk som stoppar i sig rohypnol innan de går ut och rånar, men även röker cannabis, inte kan förväntas bli duvungar BARA för att de röker cannabis. Så visst finns det våldsamma cannabisrökare - no doubt about it. Titta bara på alla ghettonegrer i staterna som röker både det ena och det andra men fortfarande begår grova brott.
Senast redigerad av yonny 2008-02-05 kl. 00:11.
Citera
2008-02-05, 00:10
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Vill absolut inte låta otrevlig, men din syn på psykiatrin är väldigt naiv.
Jag känner ett flertal personer som blivit påtagligt sämre av psykofarmaka.

Det är bara och skumma igenom fass och se att allt är antaganden.
Läkemedlet anses ha effekt. Varför är inte klarlagt.

Idag kan vi se tillbaka på vad man förr trodde vara bra för patienter, lobotomi.
Där gjorde just kunniga läkare antaganden som idag har visat sej ge allvarliga psykiska störningar.
Varför skulle inte just det kunna pågå idag?
Du har helt rätt
Citera
2008-02-05, 00:13
Medlem
ViceSquads avatar
Shit det är klart man blir aggro av cb! jag och grabbarna snortar alltid ca en 0,5g sativa innan en fight!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in