2008-02-04, 13:08
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Finns det något program som har den funktionen att emulera ett turntable och ändra touchpadens fuknktion så att det skulle gå att "scratcha"?

Vore rätt häftigt och i teorin känns det inte alls omöjligt heller.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Citera
2008-02-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Finns det något program som har den funktionen att emulera ett turntable och ändra touchpadens fuknktion så att det skulle gå att "scratcha"?

Vore rätt häftigt och i teorin känns det inte alls omöjligt heller.
Hoppas ni förstår vad jag menar.

jag har ingenaning vad du menar? vad är turntable och vad menar du med scratcha?
Citera
2008-02-04, 17:48
Bannlyst
Du kan ju scratcha i allehanda dj program, t.ex traktor3 och virtual dj. Kan ha missförstått din fråga dock.
Edit: I dessa kan du ju skratcha, i och med att du skratchar med musen i vanliga fall, blir det ju indirekt som att du gör så att touchpad blir skratchpad ;o
Senast redigerad av arbee 2008-02-04 kl. 17:50.
Citera
2008-02-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
jag har ingenaning vad du menar? vad är turntable och vad menar du med scratcha?
Turntable betyder skivspelare av den gamla skolan, helst direktdriven då remdrivna lätt går sönder om man scratchar. Att scratcha är att dra skivan fram och tillbaka så det kommer skojiga ljud (Chika wika), populärt i vissa rytmiska musikgenrer.
Citera
2008-02-04, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rargh
Turntable betyder skivspelare av den gamla skolan, helst direktdriven då remdrivna lätt går sönder om man scratchar. Att scratcha är att dra skivan fram och tillbaka så det kommer skojiga ljud (Chika wika), populärt i vissa rytmiska musikgenrer.

haha, jaha nu förstår jag jag kna kolla runt lite.
Citera
2008-02-04, 17:56
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rargh

KillLovelyPony: What arbee said.
Citera
2008-02-04, 19:20
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Intressant.
Men virtual DJ testade jag nyss och det var inge vidare. Blev bara allt för snabbt hela tiden...

Hur är det andra programmet?
Citera
2008-02-05, 12:19
Medlem
ejjans avatar
låter som en jäkla kul idé, säg till om du hittar något som funkar bra.
Citera
2008-02-11, 14:08
Medlem
kanske är det här till någon hjälp
http://www.djtechtools.com/?p=195
Citera
2008-02-11, 15:37
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Jag tror jag förstår vad du menar.
Att scratcha i DJ-program blir vell mer som att man måste placera pekvisaren (pilen) på skivan och dra, även om man gör det med en touchpad. Du vill helt enkelt kunna strunta i var muspekaren befinner sig och dra runt lite med fingrarna på touchpaden som om där låg en skiva?

Idén vore riktigt tuff, men vet tyvärr inget sådant program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in