Citat:
Ursprungligen postat av meric
Samtal med Gud? Jag vet inte om jag skall gråta eller skratta. Jag väljer att göra det sistnämnda, då livet är roligast så.
Nu har jag inte läst boken och kommer ej heller att göra det inom ett antal ändlighet med tanke på vilken idiot man måste vara som författare för att acceptera en sådan titel på en bok oavsett vad innehåller är. En sådan idiot är inte bättre än ett influensavirus. Författaren måste sakna självinsikt till maximal mängd för att man fortfarande skall vara kapabel att överleva i denna värld.
En tanke som slår mig är hur värdelös som människovarelse kan man vara och hur lågt måste man ha fallit om man bär på ett behov av råd från andra idioter för hur man skall leva sitt liv? Hur kan ni låta programmeras med så ren och skär smörja? När det till och med lyser så starkt med sitt smörjenatur att inte ens solglasögon i flera lager hjälper en att ignorera vad det är. Jag tror varken att felet ligger i ögonen eller i själva smörjenaturens glans utan någonstans mellan två små hål på var sin sida av ett klotliknande föremål innehållandes något som inte skulle ha sett dagens ljus om världen var rättvis.
Etik? Moral? Fattar ni inte att detta är ren och skär tidsfördriv för dem som uppfyller följande kriterier: 1. Har för mycket tid över för tänkande. 2. Tänker fast dem inte borde göra det för att de tänker fel. 3. Är tillräckligt dumma för att tänka på vissa saker massor utan att inse att dem inte leder någon vart (som en dator som printar 101010101 i all oändlighet).
Alla ni som tror på gud, absoluta saker, statiska sanningar och eller handlingsregler för rätt och fel, skall från och med nu anse er själva som undervärdiga och slöseri med den rymdtid och de resurser ni upptar och ställa er i närmaste skamvrå och skämmas.
Ni är inget annat än drabbade av mentala/genetiska parasiter och virus som antingen behöver utrotas eller omprogrammeras. Det enda ni har till er fördel är ert antal, då ni är inget annat än kvantitet utan en gnutta av intellektuell kvalitet.
Då ni som känner er träffade och tar illa åt er av ovan till hög sannolikhet är mindre begåvade än nyfödda så måste jag klargöra att allt ovan är mina personliga åsikter just nu. Dessa kan ändra karaktär imorgon.
Mitt tips till TS är att varken låna, köpa eller läsa boken.
Jag och en bekant satt i en kafeteria härom veckan och bredvid oss satt en man och kvinna i ålderspannet 35-40. Det var två helt förstörda individer och de talade om gud, guds vilja, gott och ont etc. De satt och glodde på varandra i säkert 15 minuter med helt förstörda miner utan att knysta ett ord. Sedan sade de något ord och gjorde åter likadant. Efter ca 2 timmars lyssnandes insåg vi att det här handlade om ett par som sökte hitta mod till något. Allt som dessa individerna egentligen ville kommunicera var att båda ville göra det som passade deras eget intresse bäst utan hänsyn till den andra. Men ingen av dessa sorgliga individer hade modet att kommunicera det rakt ut utan tog till alla indirekta medel som fanns. Allt var tydligen tillåtet utan direkt konstaterande av faktum.
Böcker som "Samtal med gud" skrivs av individer som dessa två sorgliga idioter--folk som är trasiga och har identitetskriser och många andra allvarligare problem som de är okapabla att hantera pga att de söker svaren från andra. Men nog fan verkar det vara att dessa individer inte kan hantera rådata, utan behöver ha den paketerad till den grad att rådatan kan tolkas på alla sätt än det rätta.
P.S. Varsågod för att jag har sagt till er det som det egentligen var era föräldrars ansvar. Men klandra inte dem för att dem inte är kapabla till vissa saker. Se dem för dem de är--dem som gjorde världen en stor otjänst en gång i tiden som saker står nu.
Är ateisten den nya troende? Är vetenskapen den nya religionen? Kommer de båda att ersättas av något annat snart? Vad blir nästa trend?
Själv läser jag allt jag kommer över som har med både religion och vetenskap att göra utan att lägga mer vikt i den ena än den andra (bortsett från vid praktiska tillämpningar). För även om jag själv inte kan sätta tro till något högre, så ser jag det vackra i att andra kan göra det.
Sedab känns det faktiskt rent ut sagt idiotiskt att någon dömmer en bok utan att ha läst den. Det är som att säga att Bibeln är skit utan att ha läst den. Eller att säga att evolutionsteorin är oriktig utan att förstå vad den går ut på.