2008-02-03, 22:52
Medlem
flesks avatar
Hej!

Har haft detta problem ett tag, men då det inträffar allt oftare, tänkte jag höra här om det är något någon känner igen.

Alltså... Börjar givetvis med att internet fungerar bra, men sen, helt plötsligt kan jag inte surfa på hemsidor mer. Jag kan ansluta till servers i spel, och logga in/prata på msn.
Det är alltså endast hemsidor det gäller.

Felet åtgärdas genom att restarta router + modem.

Kör Windows XP.
Citera
2008-02-03, 22:55
Medlem
Karnevalens avatar
Vad kör du för webbläsare?
Citera
2008-02-03, 23:20
Medlem
micaeles avatar
Samma fel har mången gång förut löst sig genom att stänga av UPnP i router och program som använder sig av det, t.ex. torrentklienter.
Citera
2008-02-03, 23:44
Medlem
flesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karnevalen
Vad kör du för webbläsare?

Firefox. Är dock inte 100, men har ett vagt minne samma händer i Internet explorer.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Samma fel har mången gång förut löst sig genom att stänga av UPnP i router och program som använder sig av det, t.ex. torrentklienter.

Måste det isåfall stängas av/på varje gång jag tankar torrents?
(ja det händer ofta om jag har torrent program på, men även när jag inte har det)
Hittar inget om UPnP i routern, Sökte igenom Hjälp-filen.
Citera
2008-02-04, 02:05
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesk
Måste det isåfall stängas av/på varje gång jag tankar torrents?
(ja det händer ofta om jag har torrent program på, men även när jag inte har det)
Hittar inget om UPnP i routern, Sökte igenom Hjälp-filen.
Nej, det ska du alltid ha avstängt. Det är en funktion för att automatiskt öppna portar i routern, men det är bättre att göra det manuellt.
Det bör finnas ett val i routern ifall den ska acceptera det eller inte, men det är säkert möjligt att vissa inte har det. Isf måste det vara avstängt i din klient, något du hittar under inställningar där UPnP finns nämnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in