Citat:
Ursprungligen postat av perc
Vissa TV-apparater brukar vara onödigt komplicerade när det gäller att koppla in en dator. Andra fungerar precis som en datorskärm utan problem. Det lönar sig att ha försäljaren att lova att du får returnera tv:n om den inte kan visa bild från en dator utan att konstra.
Hmm, ett sånt intygande måste man nästan få på print väl för att få något nytta av det? Jag menar säljaren kan väl enkelt påstå att han eller hon aldrig lovat något sånt?
Citat:
Jag är helnöjd med min Sharp sådär annars men den är jobbig när man kopplar den till dator. "PC-ingången" maxar ut på 1024x768 och det är ju givetvis helst värdelöst på en widescreen-tv så jag måste använda HDMI-ingången.
Vad betyder att den maxar ut? Antar att det är högsta möjliga upplösning, men var kan jag isåfall hitta den infon om TV'n?
Citat:
LCD-panelen i TV:n har 1366x768 fysiska pixlar men kör jag in den upplösningen blir det en liten nedskalad ruta mitt på skärmen. Jag måste dra upp till 1920x1080 för att fylla hela displayen trots att det egentligen är alldeles för högt och då blir liten text oläslig. Det går dock utmärkt att titta på film med det.
Känner att det blir jobbigt mycket frågor men jag är helt färsk vad gäller LCD-tv och allt vad det heter.
Men till frågan: vad är LCD-panelen? Någon TV-apparat stod det om LCD-panelen men fattar inte vad det är..
Och till sist: vad ska jag leta efter för att garanterat kunna surfa på TV'n utan att få använda kikare och eller glasögon?
Är det upplösningen? (1920x1080)
Ljusstyrkan? (500 cd/m2)
Kontrasten? (7500:1)
Responstiden? (6 ms)
Eller är det en blandning av allihop?
Min TV's spec. står inom parentes - är dom bra?
Återigen - tusen tack för er hjälp!
Tur att det finns så vänliga människor!