Citat:
Ursprungligen postat av perc
Vissa TV-apparater brukar vara ondigt komplicerade nr det gller att koppla in en dator. Andra fungerar precis som en datorskrm utan problem. Det lnar sig att ha frsljaren att lova att du fr returnera tv:n om den inte kan visa bild frn en dator utan att konstra.
Hmm, ett snt intygande mste man nstan f p print vl fr att f ngot nytta av det? Jag menar sljaren kan vl enkelt pst att han eller hon aldrig lovat ngot snt?
Citat:
Jag r helnjd med min Sharp sdr annars men den r jobbig nr man kopplar den till dator. "PC-ingngen" maxar ut p 1024x768 och det r ju givetvis helst vrdelst p en widescreen-tv s jag mste anvnda HDMI-ingngen.
Vad betyder att den maxar ut? Antar att det r hgsta mjliga upplsning, men var kan jag isfall hitta den infon om TV'n?
Citat:
LCD-panelen i TV:n har 1366x768 fysiska pixlar men kr jag in den upplsningen blir det en liten nedskalad ruta mitt p skrmen. Jag mste dra upp till 1920x1080 fr att fylla hela displayen trots att det egentligen r alldeles fr hgt och d blir liten text olslig. Det gr dock utmrkt att titta p film med det.
Knner att det blir jobbigt mycket frgor men jag r helt frsk vad gller LCD-tv och allt vad det heter.
Men till frgan: vad r LCD-panelen? Ngon TV-apparat stod det om LCD-panelen men fattar inte vad det r..
Och till sist: vad ska jag leta efter fr att garanterat kunna surfa p TV'n utan att f anvnda kikare och eller glasgon?
r det upplsningen? (1920x1080)
Ljusstyrkan? (500 cd/m2)
Kontrasten? (7500:1)
Responstiden? (6 ms)
Eller r det en blandning av allihop?
Min TV's spec. str inom parentes - r dom bra?
terigen - tusen tack fr er hjlp!
Tur att det finns s vnliga mnniskor!