2008-02-03, 19:18
Medlem
hur blir det dubbelpost?

Själv har jag inte lyckats dra en dubbel på ca 700 inlägg, så det är ett mysterium för mig när man ibland ser dubbel och t.o.m trippelposter.
Citera
2008-02-03, 21:14
Medlem
micaeles avatar
Det kan bero på segt internet, att man hinner klicka flera gånger innan det händer något och servern mottar svaret flera gånger efter varandra.
Ibland uppdateras inte ens egen cache och ett nygjort inlägg syns inte förrän man refreshar, vilket kan få folk att skicka flera gånger tills det syns - och vips har man skickat flera stycken.
Citera
2008-02-03, 21:20
Medlem
Jag har råkat göra dubbel då jag citerat mig själv istället för att editera.
Citera
2008-02-03, 23:07
Medlem
Det är konstigare med folk som felpostar och postar i fel forum. Misstänker alltid ett klassiskt posthoreriknep.
Citera
2008-02-03, 23:08
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A. W
Det är konstigare med folk som felpostar och postar i fel forum. Misstänker alltid ett klassiskt posthoreriknep.
Vilket inte fungerar, eftersom det raderas eller flyttas till pappkorgen.
Citera
2008-02-03, 23:35
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det kan bero på segt internet, att man hinner klicka flera gånger innan det händer något och servern mottar svaret flera gånger efter varandra.

När det har hänt så får jag upp en text om att inlägget redan är postat. Så det förklarar fortfarande inte hur folk lyckas med dubbel- och trippelposter.
Citera
2008-02-04, 01:04
Medlem
patrikgbgs avatar
Jag har lyckats en eller kanske med två dubbelposter. I båda fallen satt jag på ett crappy wifi nät som hade en förmåga att gå ner i tid och otid. Det har då stått nere i firefox statusfält "ansluter till flashback.info" och jag trodde då inte att post datan skickats. Trots att firefox varnar om att att skicka post data 2 gånger så har jag tagit chansen för att undvika att skriva om inlägget.
Citera
2008-02-04, 01:18
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
När det har hänt så får jag upp en text om att inlägget redan är postat. Så det förklarar fortfarande inte hur folk lyckas med dubbel- och trippelposter.
De där meddelandet får jag enstaka gånger vid dubbelpost.

Citat:
Ursprungligen postat av A. W
Inte nödvändigtvis, surfar man med många fönster/tabbar uppe kan det ibland bli fel.
Citera
2015-10-21, 05:54
Medlem
Fick problem när jag använde TAB-tangenten för att komplettera en användares användarnamn (gammal IRC-vana) och sen försökte posta inlägget inom 90 sekunder. Mitt inlägg hade tydligen redan postats.
Citera
2015-10-21, 14:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alef-noll
Fick problem när jag använde TAB-tangenten för att komplettera en användares användarnamn (gammal IRC-vana) och sen försökte posta inlägget inom 90 sekunder. Mitt inlägg hade tydligen redan postats.

Orsaken till det är att tab sätter markören på "Skicka svar" så när du sen trycker space eller return så skickar du det du skrivit.
Citera
2015-10-21, 21:08
Medlem
sebnies avatar
Jag har fått kanske 1-2 dubletter på mina nära 5k inlägg. De gånger det hänt har det varit när min ISP går ner precis när jag trycker "Skicka", varav jag får "Sidan kan inte visas", trycket då F5 och får frågan om jag vill skicka igen, svarar då ja. (eftersom man inte kan veta om det blir skickat, och trycker man bakåt eller tittar om inlägget blivit postat så töms svarsrutan så man förlorar inlägget - eftersom IE gör så).
Att titta i nytt fönster hjälper inte eftersom CSRF-token invalideras om man laddar en ny flashbacksida.

Men det är inte svårare än att man tömmer ett av inläggen och sedan RPar.

Just spärren att man redan postat inlägget är antagligen en simpel tidsspärr utan någon som helst logik misstänker jag, dvs den detekterar om du gör 2 inlägg i snabb följd, typ <5sek i samma tråd.
Senast redigerad av sebnie 2015-10-21 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in