2008-02-03, 19:16
Bannlyst
de flesta som har alla dessa indiska krogar i Sverige är bangladeshier eller sri lankeser eller pakis alltså? Vad gör indier bättre än dessa tre grannfolk?

Kan tro jag ha att göra med att krav på utbildning är större i Indien, eftersom det är påväg att bli ett i-land, och en mycket stark marknad i Asien.
Bangladesh, Sri Lanka och Pakistan däremot är fattigare länder, med mindre tradition av hög utbildning, samt att de är krigshärjade så att folk har fått fly därifrån.
Deras kunskap i datateknologi eller injegörer är sämre, och därför sysselsätter de sig i sina nya länder med att sälja exotisk mat på restauranger och specialbutiker.
Senast redigerad av cnash 2008-02-03 kl. 19:20.
Citera
2008-02-03, 19:28
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
de flesta som har alla dessa indiska krogar i Sverige är bangladeshier eller sri lankeser eller pakis alltså? Vad gör indier bättre än dessa tre grannfolk?

Dem flesta Indiska krogarna i Sverige ägs inte av Indier. Kock är så mycket lågstatus nått kan bli i Indien. Har heller aldrig sagt att dom är så mycket bättre än dom andra grupperna men bättre än Pakistanierna är dom i alla fall.

Citat:
Kan tro jag ha att göra med att krav på utbildning är större i Indien, eftersom det är påväg att bli ett i-land, och en mycket stark marknad i Asien.

Om inget har hänt på sistone så har Indien världens fjärde högsta BNP och världens största och rikaste medelklass. Och för den delen förmodligen världens största andel fattiga oschså. En dokumentär för många år sedan så placerade dom Indien och Kina som dom första länderna i världen som kommer att gå om USA i rikedom. Men det mesta på naturens bekostnad.

Ja utbildning är mycket viktigt i Indien. Det första dom frågar dej är om du är läkare jobbar på bank eller är data igenjör är du inget av detta så har dom oftast ingent intresse av dej. Dom är ochså väligt högfärdiga av sej och enormt rassmedvetna av sej. Svarta är som alla vet lågt stående Indien. Och detta gäller även afrikaner. Tror mycket har med att göra att dom har varit med och styrt och ställt i afrikanska länder och i dag inte gör det längre. Men vad vet jag.

Citat:
Bangladesh, Sri Lanka och Pakistan däremot är fattigare länder, med mindre tradition av hög utbildning, samt att de är krigshärjade så att folk har fått fly därifrån.Deras kunskap i datateknologi eller injegörer är sämre, och därför sysselsätter de sig i de utvandrade länderna med att sälja exotisk mat på restauranger och specialbutiker.

Fattigare är dom men om dom inte har nån tradition av utbildning vet jag ej. Kan i alla fall tänka mej att Pakistanier är långt före Lankeserna.

(Skriv gärna mer cnash men jag måste dra i väg en stund nu så jag kan inte svara direkt )
Senast redigerad av mr.demon 2008-02-03 kl. 19:32.
Citera
2008-02-03, 19:29
Medlem
Calico Jacks avatar
Indier ser för fan inte ut som iranier, de är mycket mörkare och dessutom är rätt så fula!

I övrigt min egen uppfattning av indier generellt är att de är jäkligt smutsiga och ofräscha. När jag var yngre var jag dum nog att följa mina föräldrar till Iniden på semester och det skulle jag inte ha gjort! Satan vilka lortgrisar till människor. I Sverige ser jag inte mycket av dem och de som man ser är adopterad och beter sig som vilken svensson som helst!
Citera
2008-02-03, 20:43
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
till människor. I Sverige ser jag inte mycket av dem och de som man ser är adopterad och beter sig som vilken svensson som helst!

Haha en barndomskompis var adoptivbarn från Indien. En jävligt skön kille för övrigt som var rätt rasistisk och hatade alla utlänningar som kom hit och förstörde vårt land. Han brukade klistra upp BSS klistermärken. En annan var totalt hjärntvättad via skolan på den tiden.
Citera
2008-02-03, 20:44
Bannlyst
hur kommer det sig att du vet så mycket om indier, mr. demon? Du startade ju också en tråd om dom i rasforskings-forumet..

Jag har själv varit i Asien, inte i Indien dock, men jag håller med om att indierna jag såg där på flygplatsen utstrålade smutsighet, särskilt om de är dravider eller har mörk hud, svart lurvig mustasch, vågigt tjockt svart hår, buskiga ögobryn, svarta klotögon och fet mage.

Jo, iranier ser nog bättre ut.

Men asså hinduismen är väl en rätt konstig religion, alla dessa datatekniker kan väl inte ha kvar kastsystemet eller tro på magi?
Citera
2008-02-03, 20:56
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
hur kommer det sig att du vet så mycket om indier, mr. demon? Du startade ju också en tråd om dom i rasforskings-forumet..

Kan inte alls speciellt mycket om Indier eller Indien för den delen. Tycker bara att det är ett intressant land med en enormt rik kultur osv. Tycker ochså mest det skrivs om Somalier eller Araber på FB och det tror jag inte bottnar i att dom har nått speciellt intresse av dessa folk utan mer att dom inte gillar dom helt enkelt och på grund av att det bor en massa av dom i Sverige. Hade det bott mycket Indier i Sverige som det gör i USA UK CANADA osv så hade det nog skrivits mer saker om dom här och mycket mer icke possitiva saker

Citat:
Jag har själv varit i Asien, inte i Indien dock, men jag håller med om att indierna jag såg där på flygplatsen utstrålade smutsighet, särskilt om de är dravider eller har mörk hud, svart lurvig mustasch, vågigt tjockt svart hår, buskiga ögobryn, svarta klotögon och fet mage.

Ja ganska många dravidiska Indier kan se riktigt smutsiga ut. Men mycket beror nog ochså på att dom har sådant utseende. Att många Indier är feta beror på maten ochså tror jag det spelar in om dom är medelklass eller rika ochså. Dom tenderar till att alltid vara feta. Såg aldrig nån riktigt smal medelklass Indier i Indien. Men jävligt många feta. Att kvinnorna är så feta tror jag beror på att dom får nog inte göra så mycket för sinna män alla gånger. Indien är ju trots allt ett av dom länder i världen där kvinnor förtrycks väldigt mycket.

[quote=cnashsså hinduismen är väl en rätt konstig religion, alla dessa datatekniker kan väl inte ha kvar kastsystemet eller tro på magi?[/QUOTE]

Ja mycket skum religon. Vet ej om dom är religösa eller inte.

Det är nått fel?? jag iranier ser bättre ut. Men långt i från alla kvinnor gör det
Citera
2008-02-03, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Då snittIQ i Indien är ca 80 så är det tveksamt om invandringen därifrån har någon positiv nettoeffekt.

Du kan nog inte heller ha hög IQ själv om du resonerar sådär

http://en.wikipedia.org/wiki/Economy...her_statistics
Citera
2008-02-03, 21:23
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Men Pakistan var en del av Indien fram tills 1948. Nu är de deras dödsfiender.
Rent allmänt så är indier ganska så sällsynta, och det är nog förklaringen till deras populäritet relativt andra muskiga invandrargrupper. Då snittIQ i Indien är ca 80 så är det tveksamt om invandringen därifrån har någon positiv nettoeffekt.

1947 Blev Pakistan en självständig stat. Undrar ochså över hur du ressonerar när det kommer till IQ. Svenskar hade heller inte speciellt högt IQ på den listan och det har väll gått ganska bra för Sverige?
Citera
2008-02-03, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Janitsjaren
Du kan nog inte heller ha hög IQ själv om du resonerar sådär

http://en.wikipedia.org/wiki/Economy...her_statistics

intressant. Indier är den rikaste etniska gruppen i Storbritannien, tillo ch med rikare än vita, medan bangaldeshier och pakis är den fattigaste.

1 av 20 indiska män var doktorer, medan pakis vanligtvis var taxi- eller busschafförer, och bangladeshier kockar eller restaurangpersonal.

Som jag misstänkte. Bangladeshier får jobba på restaurang eller i närbutiker, liksom här i Sverige, medan indier sällan jobbar med mat utan är doktorer eller tekniska yrken. Därav att det finns fler bangladeshier än indier i Sverige, och troligen i England också. Bara eliten tycks ha utvandrat från Indien.
Citera
2008-02-03, 22:03
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Men Pakistan var en del av Indien fram tills 1948. Nu är de deras dödsfiender.
Rent allmänt så är indier ganska så sällsynta, och det är nog förklaringen till deras populäritet relativt andra muskiga invandrargrupper. Då snittIQ i Indien är ca 80 så är det tveksamt om invandringen därifrån har någon positiv nettoeffekt.
Tar man sådana siffror på allvar kan man inte ha högre än 80 i IQ själv.
Citera
2008-02-03, 22:26
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
intressant. Indier är den rikaste etniska gruppen i Storbritannien, tillo ch med rikare än vita, medan bangaldeshier och pakis är den fattigaste.

1 av 20 indiska män var doktorer, medan pakis vanligtvis var taxi- eller busschafförer, och bangladeshier kockar eller restaurangpersonal.

Som jag misstänkte. Bangladeshier får jobba på restaurang eller i närbutiker, liksom här i Sverige, medan indier sällan jobbar med mat utan är doktorer eller tekniska yrken. Därav att det finns fler bangladeshier än indier i Sverige, och troligen i England också. Bara eliten tycks ha utvandrat från Indien.

Dom är i dag den rikaste invandrings gruppen i USA ochså. Dom har ochså gått om Japaner när det kommer till utbildning. Problemet med Sverige är att dom har så låga löner flör statliga jobb så ingen av dessa Indier eller andra invandrare som kan stannar kvar. Och jag tvivlar på att det är eliten från Indien som söker sej till Sverige för att studera. Tror det mest är dom som inte har råd att studera i USA UK CANADA osv.

Finns gott om Indier som har taxi jobb med inte bara Pakis. Finns ochså gott om mycket rika Pakistanier i USA och UK ochså
Citera
2008-02-03, 22:48
Medlem
Jag jobbar mycket med indier. Mycket välutbildade och arbetsvilliga. Tyvärr saknar de flesta initativförmåga och får därför oftast köra det tråkiga massproducerandet. Sen spelar väl kolonialtiden in, indierna verkar ha en inbyggd vilja att underkasta sig den vite mannen. Integrationen är väl "sådär", men industrin vi jobbar inom dominerar staden totalt - det finns alltså inte så mycket annat integreras in i.

Jag tror knappast att dessa indier är de som väljer Sverige i första hand, ni tar väl, som vanligt, det sämsta varje folkslag har att erbjuda med öppna armar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in