2008-02-03, 14:25
Medlem
Pallevantes avatar
Jag hade en dröm för ett par kvällar sen, en dröm jag känner är mer än bara.. en dröm.
Jag går på en folkhögskola, och det var på skolgården här allt tog plats. Jag tror att det kan ha varit någon form av avslutning, för det var folk överallt och det var sommar ute. Jag gick runt bland folket och märkte att alla utom jag själv och en vän var zigenare. Min vän, en tjej, sprang fram till mig och skrattade och skrek och var uppenbart full och glad. Hon lutade sig fram mot mig och viskade något jag inte minns, sen sprang hon fram till en zigensk kvinna och kröp in under hennes stora kjol. Kvinnan verkade känna min vän, för hon skrattade också och lät min vän gömma sig där. Jag tror att dom kan ha lekt kurragömma.
Efter detta gick jag upp på en liten trappa och tittade ut över stadssilhuetten. Över alla hus reste sig några byggnade högt och tydligen och bildade en skarp silhuett. Det var en kyrka, en moské, någon form av tempel (möjligen budhistiskt) och kanske en eller ett par byggnader till. Jag är inte säker, men globen kan ha funnits där också.
Det vore jättekul om någon kunde berätta något om det här, är inte alls inne på drömtydning och sånt egentligen, men det känns som att det här betyder något.
Till saken hör kanske att jag har väldigt speciell kontakt med vännen jag nämnde, och att hon också går på skolan drömmen ägde rum på.
Citera
2008-02-03, 16:15
Medlem
wellermans avatar
Det var bara en dröm. Det är bara i filmer som drömmar har dolda budskap och går att tyda på sådant vis. Det är ju trots allt du själv som kommit på drömmen i grunden.
Citera
2008-02-03, 16:17
Medlem
toMishs avatar
Till Drömmar och sömnrelaterade fenomen från Filsofi. /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in