• 1
  • 2
2008-02-03, 10:48
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spatric
Får man fråga varför du inte installerar program i egna mappar? T.ex D:\adaware\ ?
En högst relevant fråga Men jag brukar göra det.. var nog en aning snurrig igår..
Citera
2008-02-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölkmustasch
Ja det stod "varning" nånting.. Men som sagt jag har installerat mängder med program på samma sätt förut och aldrig nånsin råkat ut för att det tar bort filer som programmet "inte har att göra med" så att säga. Att det ersätter filer från en äldre version av samma program är ju vanligt. Det gamla Ad Aware gjorde inte så tex.

Men men.. en läxa att lära av

Haha

Summa kardemumma, ge varje program en egen mapp för att undvika sådana här problem i framtiden ;P
Citera
2008-02-03, 12:03
Moderator
rancors avatar
Flyttat från datasäkerhet till Windows
Citera
2008-02-03, 20:55
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Hmm..det gick sämre än jag trodde. Flera filer är skadade när jag ska öppna dom efter återställning Vad beror det på?
Jag har använt Piriform Recuva.
Citera
2008-02-03, 21:07
Medlem
Germanias avatar
då är väl delar av dem överskrivna.
Citera
2008-02-04, 15:07
Medlem
gribis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
då är väl delar av dem överskrivna.

Exakt. Du kan därefter inte återställa hela filen med vanliga verktyg. Skicka in hårddisken till något företag som jobbar med återställning istället.
Dom brukar kunna återställa 90-100% av en hårddisk som blivit utsatt för brand eller liknande skador.
Citera
2008-02-04, 16:28
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gribi
Exakt. Du kan därefter inte återställa hela filen med vanliga verktyg. Skicka in hårddisken till något företag som jobbar med återställning istället.
Dom brukar kunna återställa 90-100% av en hårddisk som blivit utsatt för brand eller liknande skador.
Ok..är inte så haj på detta, men kan filerna skrivas över även om jag inte sparat något efter att jag gjorde misstaget att installera?
För övrigt så var det som tur är inga superviktiga filer som jag förlorade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in