Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-02, 17:55
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Finns det någon möjlighet att LV-regga en Honda CR 250 -87?
Vad måste göras med den då om det går och vem ska man kontakta? Går det med orginalmotorn eller måste man byta motorn till en annan? Tillverkas det fortfarande 2t-motorer som går i både tävlings och trafikfordon? Tänker på detta med miljöhysterin och Euro3-motorer.
Citera
2008-02-02, 23:45
Medlem
BesserWissers avatar
ingen som vet?
Citera
2008-02-03, 10:10
Medlem
Hej.

Är inte helt säker på att det jag säger stämmer, men vad jag har hört så är det MYCKET svårt att regga om en enduro reggad tvåtaktare till LV. Därmed bör det vara ännu svårare att regga in en ren crosscykel. Blir nog garanterat billigare, enklara och bättre att köpa någon färdigreggad cykel!
Citera
2008-02-03, 13:41
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegge
Hej.

Är inte helt säker på att det jag säger stämmer, men vad jag har hört så är det MYCKET svårt att regga om en enduro reggad tvåtaktare till LV. Därmed bör det vara ännu svårare att regga in en ren crosscykel. Blir nog garanterat billigare, enklara och bättre att köpa någon färdigreggad cykel!
Kostnaden är inget problem. Det är det speciella med att ha ett sådant fordon i trafik som är lite intressant här. Vad jag förstått är det ljudnivåer och motoreffekt samt avgaser som vägverket hänger upp sig på skulle jag tro. SÅ skulle man kunna smälla i en lämplig Euro3-klassad motor med insprutning kanske och bättre ljuddämpare kanske man kan? Nån som kan sånt här som kan säga sitt?
Citera
2008-02-03, 14:19
Medlem
Krafses avatar
Om du är inne på motorbyte men ändå ha kvar lite av det goda så kan du ju fixa någon gammal Rd 125 motor, (finns mycket bagagnade delar till de) de bör passa relativt bra i Cr-ramen men du får räkna med att behöva bygga om det bakre motorfästet en hel del då Cr motorns bakre fäste går in mellan svingfästet.

Har du sedan den motorn i så har du möjlighet att fixa ett bra elsystem osv. Den borde reggas som lätt Mc också iom att RD 125 är lätt. Blir billigt och enkelt.

Vad lagen och all den där skiten säger vet jag tyvärr inte.
Citera
2008-02-03, 16:33
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Om du är inne på motorbyte men ändå ha kvar lite av det goda så kan du ju fixa någon gammal Rd 125 motor, (finns mycket bagagnade delar till de) de bör passa relativt bra i Cr-ramen men du får räkna med att behöva bygga om det bakre motorfästet en hel del då Cr motorns bakre fäste går in mellan svingfästet.

Har du sedan den motorn i så har du möjlighet att fixa ett bra elsystem osv. Den borde reggas som lätt Mc också iom att RD 125 är lätt. Blir billigt och enkelt.

Vad lagen och all den där skiten säger vet jag tyvärr inte.
Motorn som ska i måste vara från 2007 eller helst 2008 och vara Euro3-godkänd annars tror jag inte den går att regga. Annars hade jag hellre använt orginalmotorn. Motorn som ska i ska även vara 250cc eller större, inte fysiskt större än orginalmotorn helst och använda sig av liknande eller samma motorfästen. Och helst vara insprutad så att katalysator kan användas. Den ska fortfarande så mycket som möjligt likna den rena crossen den är just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in