Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Dumheter. Det träder ju inte fram en kotte som SÄGER att h*n sett barnporr i de forum MarcoStar nämnt, det finns ingen straffsats på det. OM det finns en länk kan den skickas till nån för bedömning så kan den bekräfta att det postats barnporr. Och framför allt har barnporr förekommit ska den anmälas till polisen, inte användas som redskap att få bort forumraidning som hobby. MarcoStar har inte velat gå till polisen han vill låta barnen fortsätta exploateras (om det nu funnits några barns som exploaterats) och som han själv säger är det hans mål att förstöra för raidarna.
Du efterfrågade belägg för att barnporr postats. Jag vill påstå att det nästintill är en omöjlighet för någon att lägga fram den sortens bevis. Visst, vi kan bortse från att posta länkar öppet på FB. Vad har vi kvar? Jag tror knappast att ni skulle bli så mycket mer övertygade om ett par användare till steg fram, och sa att barnporr postats. Hur lätt är inte det att ljuga ihop?
Originalmaterialet skulle knappast legat kvar mycket längre än några timmar, vilket gör att länkar dit inte kan postas. Printscreens m.m skulle ju kunna finnas, men hur lätt är inte de att PS:a till?
Jag tar inte heller det för troligt att barnporr postats i någon större skala, eller överhuvudtaget, jag tycker bara det är löjligt att efterfråga den sortens bevis, då du vet att det i princip är omöjligt att ge, åtminstone att validera det på något sätt. Skulle "bevis" för barnporr läggas fram skulle det väl bara börja skrikas om att den var manipulerad.