2008-02-02, 10:16
Medlem
Tragedy Khadafis avatar
Som nybörjare har jag börjat ladda ner massa filmer och dylikt men skulle vilja fråga lite snabba frågor.

Jag vill göra 2-3plantor utrymmet är väl sådär, vet inte hur jag ska gå tillväga, behöver man verkligen allt som jag sett vissa personer lägga ner tid och pengar på med ventilationer och allt sånt? när man bara ska försöka göra en privatbruk skörd på kanske 100-200gram på en ca 2-3månader

någon som har tips på billigt men bra som funkar perfekt till odling i hemmet? vill inte att det ser för disco ut när morsan tittar in i rummet, men häftigt får det gärna se ut

HPS lampa tror jag inte att jag har råd med hehe o element för värmen o sånt?

En enkel fråga: Vad behöver man för att få en potentskörd & ca 70-100gram per planta?

vill självklart gärna odla en planta som är vacker med olika färger, men spelar inte mig så himla stor roll om den enklaste plantan är skitful och potent tar jag hellre den

Tack för all hjälp jag kan tänkas få! nu har ja tröttnat på super skunkets marknadspriser ^^
Citera
2008-02-02, 11:16
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tragedy Khadafi
Som nybörjare har jag börjat ladda ner massa filmer och dylikt men skulle vilja fråga lite snabba frågor.

Jag vill göra 2-3plantor utrymmet är väl sådär, vet inte hur jag ska gå tillväga, behöver man verkligen allt som jag sett vissa personer lägga ner tid och pengar på med ventilationer och allt sånt? när man bara ska försöka göra en privatbruk skörd på kanske 100-200gram på en ca 2-3månader

någon som har tips på billigt men bra som funkar perfekt till odling i hemmet? vill inte att det ser för disco ut när morsan tittar in i rummet, men häftigt får det gärna se ut

HPS lampa tror jag inte att jag har råd med hehe o element för värmen o sånt?

En enkel fråga: Vad behöver man för att få en potentskörd & ca 70-100gram per planta?

vill självklart gärna odla en planta som är vacker med olika färger, men spelar inte mig så himla stor roll om den enklaste plantan är skitful och potent tar jag hellre den

Tack för all hjälp jag kan tänkas få! nu har ja tröttnat på super skunkets marknadspriser ^^
Hej du. vi kan väll börja med att titta på, bor du hemma? om inte hur ser utrymmet ut där du tänkt odla? hur mycke pengar är du beredd att lägga på din odling? och medans ja ändå skriver, vill du ha 70-100g på varje planta tror jag nog du är tvungen att ha en hps.
Citera
2008-02-02, 11:35
Medlem
Tragedy Khadafis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundermusen666
Hej du. vi kan väll börja med att titta på, bor du hemma? om inte hur ser utrymmet ut där du tänkt odla? hur mycke pengar är du beredd att lägga på din odling? och medans ja ändå skriver, vill du ha 70-100g på varje planta tror jag nog du är tvungen att ha en hps.

okej jag kan inget så du har väl rätt

vet inte 1000-3000kr ? beroende på vad standarden brukar ligga på i settings

jag bor hemma, utrymmet är antingen i garderoben eller öppet i rummet bakom dörren vet inte exakt hur stort det är men typ en meter bred och en halv meter tjock ser ut och få plats kanske 2 stora krukor
Citera
2008-02-02, 22:12
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
okej jag kan inget så du har väl rätt

vet inte 1000-3000kr ? beroende på vad standarden brukar ligga på i settings

jag bor hemma, utrymmet är antingen i garderoben eller öppet i rummet bakom dörren vet inte exakt hur stort det är men typ en meter bred och en halv meter tjock ser ut och få plats kanske 2 stora krukor
Ok.. är de ok med dina föräldrar eller dom som du bor med att du odlar gräs?
Citera
2008-02-03, 13:31
Medlem
Tragedy Khadafis avatar
Citat:
Ok.. är de ok med dina föräldrar eller dom som du bor med att du odlar gräs?

nej men jag gör det ändå och dom kommer antagligen se den men fuck the world lö
Citera
2008-02-03, 14:06
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
nej men jag gör det ändå och dom kommer antagligen se den men fuck the world lö
Ok.. Hoppas du förstår att jag inte vill hjälpa dig att jävlas med dom som förser dig med tak över huvudet och mat på bordet.
Citera
2008-02-03, 14:08
Medlem
Tragedy Khadafis avatar
Citat:
Ok.. Hoppas du förstår att jag inte vill hjälpa dig att jävlas med dom som förser dig med tak över huvudet och mat på bordet.

jävlas ? är ju min familj varför skulle jag vilja jävlas med dom, finns inte mycket dom kan göra bara
Citera
2008-02-03, 19:49
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
jävlas ? är ju min familj varför skulle jag vilja jävlas med dom, finns inte mycket dom kan göra bara
"fiins inte mycke dom kan göra bara" skriver du. Och detta utnytjar du till att göra olagliga saker. Sin familj ska man ha respekt för och inte utsätta för saker som kan leda till tråkigheter. Nu är detta färdigdiskuterat från min sida.
Citera
2008-02-03, 19:52
Medlem
Tragedy Khadafis avatar
Citat:
"fiins inte mycke dom kan göra bara" skriver du. Och detta utnytjar du till att göra olagliga saker. Sin familj ska man ha respekt för och inte utsätta för saker som kan leda till tråkigheter. Nu är detta färdigdiskuterat från min sida.

hehe okej, utsätta för vad? är ju jag som tar skiten om det skulle vara nedslag...
Senast redigerad av Tragedy Khadafi 2008-02-03 kl. 19:53. Anledning: japp
Citera
2008-02-03, 21:20
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
hehe okej, utsätta för vad? är ju jag som tar skiten om det skulle vara nedslag...
Ja, men hur kul är det att ha en son (dotter?) som torskar för narkotikabrott?
Tänk lite...
Kan du inte din bibel?
Citat:
#4: Visa aktning för din far och din mor, så att du får leva länge i det land som Herren, din Gud, ger dig.
Citera
2008-02-03, 21:24
Medlem
Tragedy Khadafis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Ja, men hur kul är det att ha en son (dotter?) som torskar för narkotikabrott?
Tänk lite...
Kan du inte din bibel?

har hon redan fått stå ut med ett par gånger det är ingen nyhet i våran familj direkt narkotikabrott hit och dit har endel bröder oxå
Citera
2008-02-04, 09:20
Medlem
Kottonmouths avatar
Tips; Vänta tills du flyttat hemifrån. =]
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto