Känner verkligen igen problemet. Hade det för 4-5 år sedan när XP var ganska nyinstallerat. Kommer inte direkt ihåg hur jag löste det, men det försvann. Tror det beror på installation av VLC eller liknande. Prova att uppdatera upp dig som fan samt installer codecs + VLC. Eller vad nu den "senaste" hette som verkligen tar allt.
beror antaligen på att windows inte kan förhandsvisa den/de ikonerna (testa byt visning till detaljerad lista), annars kan du skriva regsvr32 /u shmedia.dll i kör >ok (återställa visningen= regsvr32 shmedia.dll)
Jag hade samma problem nyligen. Jag provade att ladda ner och installera ett codec-pack, minns inte vilket. Det var något av de vanligaste i alla fall.
Under installationen så hittade codec-packet diverse korrupta codecs i min dator som det frågade om det fick radera. Efter installationen (och raderingarna) så försvann problemet.
Jag provade innan att fippla med visningsalternativen i mappen, men det fungerade inte. Det var bara avi-filerna som datorn inte klarade; mpg gick exv bra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!