• 1
  • 2
2008-02-03, 17:33
Medlem
Jag skulle gärna se att gränsen höjs till tjugo så att det blir ännu enklare att identifiera de som är minderåriga. Nu så slipper många skräpidioter igenom nätet bara för att det är svårt att påvisa att de är under 18, även om det är jävligt uppenbart att de runt 13 år gammla. Höjer man åldern så skulle man antagligen ha lättare för att rensa bort patrasken. Även om man låter de vettiga människorna som de facto är under 20 vara kvar i och med att de håller en sådan hög kvalitet på sina inlägg. Är man inte en idiot så märks det inte att man är under 20 år.
Senast redigerad av Vikvar 2008-02-03 kl. 17:36. Anledning: Skriver som en kratta och rättar tangentbordsfel
Citera
2008-02-03, 17:39
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikvar
Jag skulle gärna se att gränsen höjs till tjugo så att det blir ännu enklare att identifiera de som är minderåriga. Nu så slipper många skräpidioter igenom nätet bara för att det är svårt att påvisa att de är under 18, även om det är jävligt uppenbart att de runt 13 år gammla. Höjer man åldern så skulle man antagligen ha lättare för att rensa bort patrasken. Även om man låter de vettiga människorna som de facto är under 20 vara kvar i och med att de håller en sådan hög kvalitet på sina inlägg. Är man inte en idiot så märks det inte att man är under 20 år.
Vad är det för mysko krav? Myndiga personer skall ha tillgång utan risk att åka ut för annat än regelbrott och trams.
Att höja gränsen till 20 år gör bara FB till ett trängre forum med konstiga gränser och garanterar ingenting som har med seriositet eller debatteknik att göra.
Citera
2008-02-03, 20:03
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Du menar alltså att man ska slänga ut dem som vi (vilka är vi?) anser vara "patrask" men behålla dem som är "vettiga" under 20? Oerhört luddigt.

Sämsta idéen på länge.
Citera
2008-02-03, 23:39
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Hur blir det enklare att identifiera minderåriga för att man höjer gränsen till 20?

För övrigt håller jag med Carl Hamilton i att det bör läggas större vikt på KFK och mindre vikt på åldersgräns. Det finns många över 18 på FB som förtjänar att åka på en bann för att de skriver så jävla intetsägande saker, samtidigt som det säkerligen finns många under 18 på FB som skriver bättre än majoriteten.

/feldgrau
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in