Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-01, 14:27
  #1
Medlem
kapten zooms avatar
Har en kompis som är fördärvad över hans dator som vägrar starta fullt ut. Enligt honom så går strömmen igång osv, osv.. allting funkar tills han kommer till bilden där windowsflaggan fladdrar, då startar datorn mystiskt om och samma prosedur börjar igen. han använder windows xp, och har även testat starta i felsäkert med samma resultat.
någon som känner igen problemet? kan det vara så att det är någon fil i windows som strular, så det bara är att reparera xp? moderkortet som e paj? vad?
Citera
2008-02-01, 14:34
  #2
Medlem
DeGes avatar
Jo det går att göra reparationsinstallation
http://support.microsoft.com/kb/315341/sv

Jag har själv använt mig av metod 2 med fungerande resultat.
Citera
2008-02-01, 16:32
  #3
Medlem
kapten zooms avatar
Okej, tack. Så det är bara windows det är fel på nu?
Citera
2008-02-02, 20:26
  #4
Medlem
kapten zooms avatar
Var iväg testade med en xpskiva jag hade med mig, men problemet kvarstår.. den vägrar boota cdskivan! och ja, skivan är bootbar, och ja, primaryboot i bios är cdläsarn. cdläsaren läser men datorn envisas med att fortsätta reboota.. tips?
Citera
2008-02-06, 02:59
  #5
Medlem
kapten zooms avatar
ingen som sitter och klämmer på någon lösning?
Citera
2008-02-06, 11:52
  #6
Medlem
Du kan boota via F8,F9 osv..... testa vilken som funkar... Reparera sen bara...
Citera
2008-02-23, 23:17
  #7
Medlem
JetSocietys avatar
Ram minnet?

Min dator gjorde nåt liknande för ett tag sen.
Den började starta upp som vanligt, men precis när den svarta rutan blir blå vid uppstarten av windows så slocknade den.
Tydligen är det då den börjar använda ram minnet. När jag satte i nya, då startade den direkt! (jag kan ha fel, är inget proffs)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback