2008-02-01, 13:19
Medlem
Tjena..
Min bärbara har börjat på sitt andra år nu i min ägo. Jag har en drulleförsäkring på den som löper ut i sept. Så nu har jag tänkt att få tillbaka lite på vad jag betalade för försäkringen.
-Vad ska jag göra för att säkrast undvika att de lagar den. Har förstått att de i första hand försöker laga den och går inte det så ersätter man den med en liknande produkt. Tacksam för seriösa förslag som verkar trovärdiga att stå för, framme vid disken. (alltså att skicka den utför niagarafallet, hälla saltsyra o dyl. undanber jag mig)
-Någon som besitter kunskap i hur dessa försäkringar fungerar också?
Villkor och skyldigheter som konsument; vad får jag ersättning för och vad får jag inte...osv

Tacksam för svar
Citera
2008-02-01, 13:30
Medlem
nacka_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersRubin
Tjena..
Min bärbara har börjat på sitt andra år nu i min ägo. Jag har en drulleförsäkring på den som löper ut i sept. Så nu har jag tänkt att få tillbaka lite på vad jag betalade för försäkringen.
-Vad ska jag göra för att säkrast undvika att de lagar den. Har förstått att de i första hand försöker laga den och går inte det så ersätter man den med en liknande produkt. Tacksam för seriösa förslag som verkar trovärdiga att stå för, framme vid disken. (alltså att skicka den utför niagarafallet, hälla saltsyra o dyl. undanber jag mig)
-Någon som besitter kunskap i hur dessa försäkringar fungerar också?
Villkor och skyldigheter som konsument; vad får jag ersättning för och vad får jag inte...osv

Tacksam för svar
släng ut den på balkongen en regnig dag o säg att du hade den i dataväskan när du cyklade hem från jobbet
Citera
2008-02-01, 14:42
Medlem
tvcasualtys avatar
En drulleförsäkring är väl just det, en drulleförsäkring? Till skillnad från garanti. Du torde kunna kasta in den i öppen eld och ändå få en ny
Citera
2008-02-02, 02:07
Bannlyst
Läs noga så du inte gör bort dig
Citera
2008-02-02, 06:41
Medlem
gadzooxs avatar
Var det inte himla mysigt att stå där uppe på bron och 3G-surfa i solen? Synd bara att det blåste så jäkligt.
Citera
2008-02-02, 07:00
Medlem
Du kan få komma hem till mig och kasta den in i min TV som oxå den behöver bytas ut ;D

--

Tänk bara på att när olyckan faktiskt är framme, så beror det oftast på väldigt oförutsedda situationer och framförallt dumma anledningar. Så jag tror inte det behövs nån in-i-minsta-detalj plan för att de ska gå igenom, men det vore ju om du genomför planen. dvs släng ut den från balkongen och säg att en barnunge slängde ut den från balkongen.
Citera
2008-02-02, 07:34
Medlem
kimdah2002s avatar
Det beror på vad den kostade ny... En enkel bärbar dator kostar ju inte så mycket ny idag så räknar du av 2 års värdeminskning plus en självrisk på 1500 så kanske du får ut en 100:- lapp för din gamla på försäkringen
Citera
2008-02-02, 11:14
Medlem
Kobra_Kajs avatar
Jag tror många försäkringsbolag ger tillbaka fullt värde om varan är mindre än ett år gammalt. Tänk dock på den höga självrisken, ca 1500kr.
Citera
2008-02-03, 11:14
Medlem
Drulleförsäkring

Nej det är en OnOff-försäkring. De lämnar tillbaka likvärdig dator till en kostnad av 300 självrisk..
Citera
2010-03-05, 17:47
Medlem
Återupplivar detta gamla ämne... om man har en drulleförsäkring inkluderad i hemförsäkringen och man råkar drämma dator och något mera i golvet... Vill försäkringsbolaget då Se dator och andra skadade grejer? Eller får man ersättning utan att behöva visa upp något? De kanske kan kräva kvitto och ett foto på det trasiga?
Citera
2010-09-24, 10:41
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaz6wsx
...drulleförsäkring inkluderad i hemförsäkringen...Vill försäkringsbolaget då Se dator och andra skadade grejer? Eller får man ersättning utan att behöva visa upp något?
Bumpar.

Någon med erfarenhet av ovanstående?
Citera
2010-09-24, 10:45
Medlem
Jag har extremt svårt att tro att de skulle ha anledning att tro på din historia utan bevis eller att ha sett datorn. Annars hade de nog snart kånkat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in