2008-02-01, 13:18
Medlem
Hej,
jag har genom att ha läst på olika ställen på FB fått rådet att inte på några villkor beställa piller till Norge från utlandet (inte ens Sverige) eftersom "tullen ska vara extremt hårda" och det råder "stränga straff". Jag är utvandrad till Norge sedan ett år tillbaka ungefär och har fått ett större antal försändelser hemskickade utan problem...det har inte rört sig om stora grejer utan max 50 st valium åt ggn och detta från Sverige. Inte en enda gång (peppar peppar) har breven blivit beslagtagna, inte en enda gång har tullen öppnat brev/paket som varit adresserade hit (oavsett om de innehållit harmlösa saker som eftersänd post eller mindre harmlösa saker som piller). Läste här på FB om at skick till Norge är a bad idea eftersom tullen är stenhård och straffen hårda. Men ärligt talat verkar de ha mindre koll här än i Sverige, kan det stämma? Eller har jag bara haft tur som - rent hypotetiskt - får igenom saker som andra säger är livsfarliga att skicka (benso exvis)?

Att ha en pålitlig kontakt i Norge hade underlättat (OBS! DETTA ÄR INGET KRANFISKE, jag har mina pålitliga källor på annat håll och har ingen lust att inviga fler så länge mina nuvarande källor fungerar) men nu umgås jag inte i de kretsarna och har ingen aning om vilka norrmän som eventuellt frekventerar forumet. Jag skulle gärna vilja diskutera dessa saker, företrädesvis med svenskar bosatta i Norge (jag vet att ni finns där ). Och som sagt, INGET KRANFISKE, jag har som sagt mina källor men om du bor i Norge och har koll på lagar och regler och dylikt (har hört att det är HÅRDA straff på "smuggling" vilket inte förvånar mig med tanke på att Norge verkar stenhårda när det gäller droger (trodde inte det kunde bli värre än i Sverige, men uppenbarligen). Som sagt motsägs detta av att jag aldrig på snart ett år haft problem med leveranser. Är det en bluff de kör för att skrämma folk att inte idka handel mellan länderna? Eller har jag bara haft tur i ett års tid? Någon norrman eller någon svensk boende i Norge som knaprar piller och som kan reda ut begreppen? Någon i Norge som åkt dit för smuggling via brev från t ex Sverige?

Börjar snart undra varför jag bosatt mig i detta land när jag hade så jävla bra kontakter i Sverige... visserligen har jag klarat mig hittills men det är lika jävla nervöst varje gång. Väntar mig varje gång jag hör polissirener att de ska stanna utanför min port (de verkar fan så mkt hårdare här på "narkotikabrott"). Iaf så kan jag inte leva ett normalt liv utan ett mindre tillskott av benso - läkarna är givetvis oförstående, så här sitter jag hänvisad till illegal marknad, suck.

Vad jag undrar är om någon bosatt i Norge (svensk, norrman eller whatever) med samma problem har lust att pm:a eller skriva i forumet (det senare kanske inte så smart eftersom jag inte vill bjuda farbror blå på för mycket info). Det skulle vara skönt att ha en bundsförvant i det här landet som är i samma situation, dvs beroende men utan att få något utskrivet av läkare. Det jag snackar mest om nu är benso. Och NEJ DET ÄR INTE KRANFISKE, jag har som sagt kontakter redan. Jag skulle bara tycka det var skönt att bolla idéer med någon annan bosatt i grannlandet i väster, oavsett om personen är norsk eller svensk. Man kan ju alltid utbyta erfarenheter om tull, försändelser etc utan att röja några källor.

Så, ni i Norge: erfarenheter? PM:a gärna, det skulle kännas skönt att få kontakt med någon som är eller har varit i samma båt...

Mvh
/marilyn

PS Tilläggas kan att jag inte har råkat ut för tullbeslag EN ENDA GÅNG på ett år och det rimmar illa med allt folk säger om att det är så svårt att få in grejer till Norge - idag fick jag exempelvis ett paket som rasslade utav helvete, det var inte svårt att lista ut vad det innehöll men tullen hade inte kollat grejerna. Känns lite som om jag sitter i en rävsax just nu, jag klarar mig inte utan benso för tillfället (försökte nyss vara utan en vecka och den veckan borde jag fan ha tillbringat på psyk, fy fan vad dåligt jag har mått).
Ursäkta om jag upprepat mig, men jag har sovit dåligt ett tag och är lite förvirrad.
Citera
2008-02-02, 01:34
Medlem
h0lles avatar
seriöst, hade du slutat upprepa varje sak 4 ggr hade texten kunnat kortas till en tredjedel.
Citera
2008-03-12, 10:58
Medlem
Troaës avatar
Om du nu har ett jobbigt benzo-missbruk, vilket man väl får anta, varför söker du dig inte bara ner till Spanien eller Portugal och får en tid hos någon doktor där för recept och sedan åker hem till Norge igen?

Jag gjorde det, har gjort det ett par gånger faktiskt, och det har aldrig varit några problem i tullen så länge du kan visa upp ett recept på medicinen. Sista gången nu satt jag t o m 3 dagar i fängelse i södra Holland för någon gammal böter som jag gett fan i att betala och inte ens de frågade vad det var för något. 4 paket med 60st 1mg alprazolam samt 3st paket med 28st 2mg estazolam, vilket borde fått vilken tulltjänsteman som helst till fullt stånd i vanliga fall.

Förvisso kostar det ju en del att åka men det kanske du tjänar in i längden, av vad jag har förstått är benzo inte alltför billigt i Norge.

Citera
2008-03-12, 12:02
Medlem
Megalomanias avatar
Det här känns inte särskilt akut då du bara vill ha hjälp att smuggla. Jag skickar tråden till Övriga droger så får modsen där ta ställning till om tråden får leva vidare eller om de redan har nog med smugglingstrådar.

/ Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in