2008-02-01, 13:13
Bannlyst
Hur får jag ESET Smart security att godkänna utorrent? Under ESET går jag in under "protection status" -> "personal firewall" och där ser jag utorrent i listan vilket jag trodde betydde att ESET godkännde utorrent men när jag i utorrent går in och testar om porten är öppen så står det att den inte är det. Högerklickar jag på ESET och väljer "Disable firewall" så blir porten öppen enligt utorrent. Måste betyda att ESET blockerar på något sätt men vad ska jag ändra?
Citera
2008-02-01, 13:15
Medlem
Ministers avatar
Det är väll din port i routern som inte är öppen?
Citera
2008-02-01, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minister
Det är väll din port i routern som inte är öppen?

Har ingen router

När jag väljer väljer "Disable firewall" i ESET fungerar porten i utorrent (och väljer jag "Enable firewall" igen fungerar inte porten igen) så felet måste vara där.
Citera
2008-02-01, 14:03
Medlem
Ministers avatar
pinsammt att jag inte läser vad du skriver

jag vet inte om det kan hjälpa men så här ser det ut hos mig:
http://uppmedbilden.com/out.php/i266_Untitled2.jpg
Citera
2008-02-01, 15:00
Medlem
ChristianXs avatar
Datasäk -> Windows

/Mod
Citera
2008-02-01, 16:55
Medlem
pyro860s avatar
Du har itne fler brandväggar som du glömt att stänga?
Citera
2008-02-01, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
Högerklickar jag på ESET och väljer "Disable firewall" så blir porten öppen enligt utorrent. Måste betyda att ESET blockerar på något sätt men vad ska jag ändra?
Det låter jättekonstigt!

Om det inte löser sig så får du väl köra med windowsbrandväggen och norton- utan brandvägg..?
Citera
2008-02-01, 19:37
Bannlyst
Gå in på inställningar->firewall och välj avancerat sen byter du ut automatic mot interactive sen får du godkänna alla program som ska ha tillåtet internet.
Citera
2008-10-01, 01:40
Medlem
elbastardos avatar
Nä byt till policy baserat och få bättre kontroll istället
http://www.eset.eu/knowledge-base/co...-firewall-mode
Citera
2021-06-20, 07:38
Medlem
Har också problem med konflikt mellan ESET och utorrent.

Det dök upp en "Potentiellt oönskat program hittades" skylt från ESET igår pga utorrent och jag råkade trycka "rensa" istället för "ignorera" och sedan dess verkar utorrent ha blivit avinstallerat.

När jag försöker installera utorrent igen så kommer samma "Potentiellt oönskat program hittades" upp men även om jag väljer "ignorera" så kommer därpå ett litet felmeddelande upp som heter 7-Zip "åtkomst nekad".

Hur ska jag göra för att undanta utorrent från ESET?

EDIT: Jag högerklickade på utorrent.exe installations-ikonen och valde "Egenskaper - kompatibilitet och kryssade i rutan "kör det här programmet i kompatibilitetsläge för". Sedan fungera det. Ber om ursäkt för att jag lyfte gammal tråd.
Senast redigerad av ggr 2021-06-20 kl. 08:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in