Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-01, 11:41
Medlem
Tänkte få ordning och reda på datorn nu, då den har börjat köra ihop sig. Formatera om datorn är inget nytt för mig så det behöver jag ingen hjälp med, det jag däremot börjar bli ringrostig/okunnig på är partitioner (stavning?). Jag hade tänkt, om det är möjligt, att göra en partition på typ 10 gig med enbart windows på. Tanken är då att alla program som installeras skall hamna på en annan partition.

kan någon ge råd eller en bättre lösning som passarmig?

Tack på förhand, sticker ivåg över helgen och väntar ivrigt på svaren!
Citera
2008-02-01, 12:55
Medlem
jallaballas avatar
Varför vill du lägga alla program på en egen partition? Om du behöver installera om windows kommer du ändå att behöva installera om de flesta programmen ändå eftersom de har inställningar i registret och övriga ställen på windows-partitionen.

Med vista är det lätt, öppna diskhanteraren och krymp enheten till 10 GB. Sedan är det bara att göra en ny enhet av det som blev över.
Citera
2008-02-01, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jallaballa
eftersom de har inställningar i registret och övriga ställen på windows-partitionen.
kommer inte programmen fråga efter de inställningarna då?

jag "råkade" installera om windows utan att formatera, men alla program jag använde innan jag senare formaterade funkade ändå som de skulle!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in