2008-02-01, 11:19
Medlem
Företaget jag har aktier hos har sålts till ett annat företag..va händer med mina aktier??
Citera
2008-02-01, 11:57
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Queen
Företaget jag har aktier hos har sålts till ett annat företag..va händer med mina aktier??

Du äger alltså aktier i bolag X som har sålts till bolag Y om jag förstr dig rätt.

Normalt sett händer ingenting utan dina aktier blir kvar som tidiare. Om Bolag Y lägger ett bud för att köpa upp hela företaget och 95% (?) av ägarna accepterar så kan resterande 5% tvångsinlösas till samma kurs.
Citera
2008-02-01, 14:44
Medlem
Vad händer om bolaget jag har aktier i flyttar till London-börsen från Stockholm? Har ju kvar mina värdepapper men kan bara handla med aktier som är noterade på stockholmsbörsen med den banken jag har nu.
Citera
2008-03-27, 14:05
Medlem
Roffedyngiss avatar
Ledsen å bumpa en gammal tråd, men tänkte att det var bättre än att starta en ny...

Hade 200 acsc(All cards service center). Dom köptes av XPoncard (90% av aktierna) och dom löste in resterande enligt aktiebolags lagen.

Nu undrar en halvnoob som jag om jag får några stålar för mina aktier , det var inte så mycket stålar men ändå... Har inte fått nåt än och i portföljen(swedbank) så står det bara värde 0.

Var på sjön några månader i höstas så jag missade troligen nåt erbjudande.

Edit: Jo jag har sökt, både här och på andra ställen...
Citera
2008-03-27, 16:16
Medlem
KingOfMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Du äger alltså aktier i bolag X som har sålts till bolag Y om jag förstr dig rätt.

Normalt sett händer ingenting utan dina aktier blir kvar som tidiare. Om Bolag Y lägger ett bud för att köpa upp hela företaget och 95% (?) av ägarna accepterar så kan resterande 5% tvångsinlösas till samma kurs.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in