Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2020-01-13, 01:33
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Ni som sväljer saften och tycker det är gott, hur länge har ni en prilla inne?

Allt mellan 5 minuter kanske och 3-4 timmar men vanligtvis 45-90 minuter det beror på märke nikotinhalt och tillfälle sväljer saften då den är god och innehåller nikotinet jag vill åt. Det är meningen med snus att man ska svälja saften inte lätt i början hur du än gör kan jag nästan garantera nikotinkick om du inte är fd rökare eller tobaksbrukare säger ju lite om hur potent nikotin egentligen är

En prilla tex kronan innehåller allt som allt 8 mg/g men när du snusar så får du i dig kanske 2 mg det långsamt under 3 timmar men du som ovan riskerar att få ont i magen och vilja spy redan efter 5-15 minuter
Citera
2020-01-13, 07:27
Medlem
Analfababetens avatar
Spela roll. Jag spottar ut det om läge finns men annars sväljer jag. Finns ju inte så mycket annat att göra, skulle vara att sluta snusa då.
Och inte fan är det "gott" att svälja. Jag smakar med tungan och har inte smaklökarna nere i magsäcken.
Nån i tråden som skrev nåt om "gott och svälja" i samma påstående.
Har hört att det irriterar slemhinnorna i magsäcken om nu det är så vet jag inte, har aldrig fått ont i magen eller så av att svälja snus, inga komplikationer här än av snus förutom missfärgade framtänder och tandköttet vid framtänderna som krupit uppåt.
Fett exponerad tandhals eller vad det heter vid ena tanden så bäst att ta det lugnt innan framtanden ramlar ut eller nåt annat otrevligt händer.

Jag broderade ut lite i ämnet mn det är fritt fram att sluta läsa när som helst det jag skriver.
Bibliotek är fulla med folks bladder, inga varningar ges där.
Citera
2020-01-13, 07:39
Medlem
flytandelyckas avatar
Dem som säger att man inte ska svälja, undrar om de har spottkopp hemma eller om de springer till vasken stup i kvarten.
Citera
2020-01-13, 19:43
Medlem
Jag undrade efterssom om man nu gillar när snusen rinner så mycket som möjligt så är det ju ingen anledning att ta ut prillan förens efter 12 timmar typ?
Jag har snusat i 10 år och jag tar ut snusen när jag känner att den börjar rinna. 30min till 1 timme har jag snusen inne ca. Men jag har oftast 2 portioner inne på en gång om det är original portion.
Men jag snusar ca 2 dosor portion om dagen. Har alltid snus inne, även när jag sover. Men man hade ju sparat pengar om man hade snusen inne längre såklart...
Citera
2020-01-13, 22:21
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Jag undrade efterssom om man nu gillar när snusen rinner så mycket som möjligt så är det ju ingen anledning att ta ut prillan förens efter 12 timmar typ?
Jag har snusat i 10 år och jag tar ut snusen när jag känner att den börjar rinna. 30min till 1 timme har jag snusen inne ca. Men jag har oftast 2 portioner inne på en gång om det är original portion.
Men jag snusar ca 2 dosor portion om dagen. Har alltid snus inne, även när jag sover. Men man hade ju sparat pengar om man hade snusen inne längre såklart...

Stör inte detta sömnen själv krävs det att jag är väldigt väldigt trött eller mycket berusad för att jag ska somna med portionssnus.

Kan berätta ett roligt snusminne gick på gymnasiet var på klassresa där det givetvis söps jag däckade rejält somnade med en påse grov portion inne när jag vaknade så var det en riktigt stor fläck på kuddarna stackars städerskan

Men somnar jag med snus inne så sover jag oroligt och vaknar oftast inom 2-3 timmar torr i munnen och tänder med snussaft

om du vill spara pengar köp prillan portionspåsar finns olika smaker du bestämmer själv extrasmak fuktighet och om du vill ha vanliga eller större prillor med mer nikotin det sägs att dunderprillan har tror det var 34 mg/g nikotin och påsarna kan jag uttala mig om de är stora redan som torra jämförbart med maxiportioner nästan ca 20 dosor för drygt 300 kronor
Citera
2020-01-15, 12:46
Medlem
TormentumAnimaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Stör inte detta sömnen själv krävs det att jag är väldigt väldigt trött eller mycket berusad för att jag ska somna med portionssnus.

Kan berätta ett roligt snusminne gick på gymnasiet var på klassresa där det givetvis söps jag däckade rejält somnade med en påse grov portion inne när jag vaknade så var det en riktigt stor fläck på kuddarna stackars städerskan

Men somnar jag med snus inne så sover jag oroligt och vaknar oftast inom 2-3 timmar torr i munnen och tänder med snussaft

om du vill spara pengar köp prillan portionspåsar finns olika smaker du bestämmer själv extrasmak fuktighet och om du vill ha vanliga eller större prillor med mer nikotin det sägs att dunderprillan har tror det var 34 mg/g nikotin och påsarna kan jag uttala mig om de är stora redan som torra jämförbart med maxiportioner nästan ca 20 dosor för drygt 300 kronor

Jag somnar med snusen inne titt som tätt, oftast vaknar man med en riktigt vidrig smak och ibland inte(ett mirakel!). Jag har uppfattningen att jag drömmer mycket intensivare och verkligare när jag sover med snusen inne.

OnT: Jag köpte en dosa general lös nyligen och snusar det en del när jag är hemma, jag tycker den smakar grymt. Hur som helst så sväljer jag saften men det rinner alldeles för lite, jag hade ett minne av att lössnus rinner som fan, besviken!
Senast redigerad av TormentumAnimalis 2020-01-15 kl. 12:51.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in