2008-01-31, 13:31
Medlem
Snasis avatar
Tjena!
Det ska ju komma upp en text som det står ungefär: tryck valfri tangent föratt starta med skivan eller nåt, men det gör det inte. Moderkortet är ett Asus A7V600-X om det har någon betydelse.

I bios ser det ut såhär när man kommer in: http://uppladdning.net/bilder/blanda...a6fd2c4c3b.JPG
Sen under Bootmenyn såhär: http://uppladdning.net/bilder/blanda...3be2e7834e.JPG

Känns som att det borde vara något under bootmenyn som är fel, men vad vet jag. Hoppas nån vet vad som är fel.

EDIT: Datorn har riktigt mycket virus så jag vet inte om det kan ställa till nånting, men man borde ju kunna formatera iaf:P
Citera
2008-01-31, 13:39
Medlem
Prova byt ordning så att den bootar från cd:n före hårddisken.
Citera
2008-01-31, 13:41
Medlem
ViikkeEs avatar
markera cdrom ochtyck på "+" tills den är på plats 1
Citera
2008-01-31, 13:49
Medlem
Snasis avatar
Så jag ska alltså sätta cd-läsaren som Primary Master och hårddisken som Secondary Master? Eller har jag fattat helt fel nu? Tack för snabba svar!
EDIT: Oj, jag förstod nu. Tack så mycket. Ska kolla om den bootar nu
Citera
2008-01-31, 13:50
Medlem
ViikkeEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Så jag ska alltså sätta cd-läsaren som Primary Master och hårddisken som Secondary Master? Eller har jag fattat helt fel nu? Tack för snabba svar!

nejnej du ska bara flytta upp cdromen till 1 på bootlistan. markera den och tryck på + tangenten så kommer den flytta upp sig ett steg
Citera
2008-01-31, 13:53
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViikkeE
nejnej du ska bara flytta upp cdromen till 1 på bootlistan. markera den och tryck på + tangenten så kommer den flytta upp sig ett steg
Ja, det var egentligen hur lätt som helst, vad dum man kan vara ibland.:P Tack så mycket för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in