Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Men ge dig nu. Du gav honom ett konkret exempel p vad han skulle gra och baserade det p ngot som du inte har belgg fr. Innan ngon sa emot dig var det inget snack om att det inte spelar s stor roll kanske, eller att hans aktuella hrdvara skulle vara av intresse - vilket jag inte tycker det r i det hr fallet. Jag har inte sagt att det r livsfarligt att stnga av tjnsten. Det r du som sagt att den bara stller till trubbel om man har mindre n tv gig, och DET r rent skitsnack att haspla ur sig bara sdr. Vad det gller dina meriter s bryr jag mig rtt lite s lnge du nd har fel.
Ett mynt har alltid tv sidor. Lika mycket som det kan vara till hjlp kan det ocks orsaka problem fr vissa. Det har ju blivit rtt mycket dispyt kring superfetch och det finns s klart anhngare av "superfetch ger" och "superfetch suger".
Mina belgg kommer frn olika internetsajter samt att jag sjlv har upplevt problem med superfetch bde p min dator och datorer till personer jag hjlpt. Drfr har min erfarenhet varit att datorerna var slare d superfetch var igng, hrddiskaktiviteten var hg d cachen swappades i princip hela tiden (deras datorer hade 1 Gb RAM). Nr jag satte ihop min brors dator s gick den p topfart fastn den hade 1 Gb RAM och superfetch orsakade inte ngra problem dr alls utan gjorde datorn snabbare eftersom busshastigheten p hans dator lg p den hgre nivn.
Om du behver mer referenser kan du grna lsa OC-modshops artikel om superfetch.
http://www.ocmodshop.com/ocmodshop.aspx?a=1048
Jag erknner att jag var lite hrd nr jag sa att det bara orsakar trubbel under 2Gig men det beror p att jag r van vid att folk installerar Vista p datorer som har ngra r p nacken och sen klagar p att det gr sltt vilket bidrar till slutsatsen att "Vista Suger".

Dock anser jag att vi har kommit lite vl offtopic nu och borde skapa en ny trd ifall vi ska diskutera Superfetchs bra och dliga sidor.