Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Men ge dig nu. Du gav honom ett konkret exempel på vad han skulle göra och baserade det på något som du inte har belägg för. Innan någon sa emot dig var det inget snack om att det inte spelar så stor roll kanske, eller att hans aktuella hårdvara skulle vara av intresse - vilket jag inte tycker det är i det här fallet. Jag har inte sagt att det är livsfarligt att stänga av tjänsten. Det är du som sagt att den bara ställer till trubbel om man har mindre än två gig, och DET är rent skitsnack att haspla ur sig bara sådär. Vad det gäller dina meriter så bryr jag mig rätt lite så länge du ändå har fel.
Ett mynt har alltid två sidor. Lika mycket som det kan vara till hjälp kan det också orsaka problem för vissa. Det har ju blivit rätt mycket dispyt kring superfetch och det finns så klart anhängare av "superfetch äger" och "superfetch suger".
Mina belägg kommer från olika internetsajter samt att jag själv har upplevt problem med superfetch både på min dator och datorer till personer jag hjälpt. Därför har min erfarenhet varit att datorerna var slöare då superfetch var igång, hårddiskaktiviteten var hög då cachen swappades i princip hela tiden (deras datorer hade 1 Gb RAM). När jag satte ihop min brors dator så gick den på topfart fastän den hade 1 Gb RAM och superfetch orsakade inte några problem där alls utan gjorde datorn snabbare eftersom busshastigheten på hans dator låg på den högre nivån.
Om du behöver mer referenser kan du gärna läsa OC-modshops artikel om superfetch.
http://www.ocmodshop.com/ocmodshop.aspx?a=1048
Jag erkänner att jag var lite hård när jag sa att det bara orsakar trubbel under 2Gig men det beror på att jag är van vid att folk installerar Vista på datorer som har några år på nacken och sen klagar på att det går slött vilket bidrar till slutsatsen att "Vista Suger".

Dock anser jag att vi har kommit lite väl offtopic nu och borde skapa en ny tråd ifall vi ska diskutera Superfetchs bra och dåliga sidor.