2008-02-03, 00:05
  #73
Medlem
shanghais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerklaren
Är det verkligen så? Legitimerad personal får delegera till vem som helst som har reell kompetens att utföra sina uppgifter. Att vara utbildad undersköterska tillför mycket sådan kunskap, men ger ingen formell extra behörighet. Ett vårdbiträde skulle i princip kunna vara kunnigt nog att dela ut medicin.

Du har uppfattat det rätt. Jag vet med 100% säkerhet.

Källa: http://www.sos.se/sosfs/1997_14/1997_14.htm
Citera
2008-02-03, 12:13
  #74
Medlem
flummeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubz
Ja det finns otroligt många idioter inom den yrkeskåren helt klart. Men deras uppgift är ju egentligen bara att få upp alla gubbar och kärringar ur sängen och det klarar dom ju oftast av också. Det är inte deras uppgift att bestämma när medicin ska ges eller liknande. Då ringer dom bara sjuksköterskan. Är väl tur att idioter också har nånstans att få jobb på

Ifs så är det verkligen inte bara det man gör inom äldreomsorgen. Det mesta handlar om det sociala. Att se till att deras sista dagar i livet blir drägligt. Och är de kanske dessutom dementa så är det mycket mer än att bara plocka upp dem ur sängen och byta blöja osv. Jobbet i sig kräver väldigt mycket socialt arbete. Något som tyvärr också många saknar kunskap om.Ser man personen som ett paket och inte som en människa,då är man inte kompetent.
Citera
2008-02-18, 16:40
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderK
Jag menade inte att dom kör dåligt, men om man kör så mycket bil så blir man avslappnad i trafiken. Sedan ständigt pillande med mobil, gps, karta osv. Är själv chaufför, dock inte taxi. Och varesig man vill eller ej så blir det slarv i trafiken mest pga tidsbrist. Alltid köra för fort, ta snabbaste vägarna, köra över spärrlinjer o såna skitgrejer.

Jasså har du gett upp planerna på snickare?
Citera
2008-02-18, 17:21
  #76
Medlem
Bud Fluds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ja, som rubriken säger, vilken är Sveriges mest inkometenta yrkeskår? Jag skulle vilja nominera bankfolket. Jag menar, när en synskadad schimpans som kastar pil på börssida eller bara slumpen gör ett bättre jobb än välavlönade banktjänstemän så borde de ju ligga rätt bra till för att vinna någon sorts inkompetenspris? Så jag nominerar investment bankers, fondförvaltare, hedgefondmuppar och andra så kallade "bankjobb"....

Tänk om bagare, läkare, städare eller civilingenjörer var lika inkompetenta?
Du vet att vissa inom dessa yrkeskårer faktiskt är civilingenjörer? Men dom kanske är undantagen som bekräftar regeln?
Citera
2008-02-18, 17:33
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Flud
Du vet att vissa inom dessa yrkeskårer faktiskt är civilingenjörer? Men dom kanske är undantagen som bekräftar regeln?

Dock i de allra flesta fall I:are Vilka kallas Civ.ing light av många.
Citera
2008-02-18, 17:44
  #78
Medlem
Sartres avatar
Marciej Zaremba måste nog vara den sämsta journalist jag någonsin läst. Han borde sprida sin fiktion i böcker och inte i tidningar som DN, han drar ned kvalitén på hela jävla tidningen med sin fiktion och psykoser... Tror han verkligen på det han skriver är det verkligen synd om honom.
Citera
2008-02-22, 21:08
  #79
Medlem
Androass avatar
Har aldrig hört talas om en duktig SYV:are.
Citera
2008-02-23, 12:28
  #80
Medlem
ambisckos avatar
Spontant tänker jag på politiker och journalister. Men efter erfarenhet av antagningsarbete kan jag inte framhäva annat än att studievägledare är de överlägset mest inkompetenta yrkesmänniskor jag haft kontakt med. Den som önskar sig hjälp med sina studie- och yrkesval går till en SYV på egen risk och bör beakta de ödesdigra konsekvenser som det kan resultera i. Säkrare att ta reda på information om studier, yrken och i synnerhet antagning på egen hand.
Citera
2008-02-23, 12:35
  #81
Bannlyst
SÄPO.

De lyckades inte fånga en enda Soviet agent men andra länders underrättelsesjänster fångade flera inom Sveriges gränser.

De håller allt hemligt för evigt. Till skillnad från mer "seriösa" som berättar vad som hänt efter ett par decennier.

SÄPO försöker spela seriösa vilket är kul.
Citera
2008-02-23, 13:13
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Dock i de allra flesta fall I:are Vilka kallas Civ.ing light av många.
Usch ja, jag läser alla matematik och fysikkurser med dom just nu. Halvjobbiga människor som inte fattat hur skoj produktutveckling etc är...
Citera
2008-02-23, 13:33
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxon_Flix
SÄPO.

De lyckades inte fånga en enda Soviet agent men andra länders underrättelsesjänster fångade flera inom Sveriges gränser.

De håller allt hemligt för evigt. Till skillnad från mer "seriösa" som berättar vad som hänt efter ett par decennier.

SÄPO försöker spela seriösa vilket är kul.
´

Du ser möjligtvis inte det roliga i ditt inlägg?

Du påstår först att Säpo inte lyckats med någonting, sedan klagar du på att de håller allt hemligt?

kan det måhända finnas ett samband där, eller?
Citera
2008-02-23, 21:01
  #84
Avstängd
Polisen.

Jävla sopor är vad dom är, varför blir man polis om man inte är intresserad av att jaga bus?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in