2008-01-31, 00:57
Bannlyst
I livsmedelsaffärerna finns både Pepsi Max och Pepsi Light, men vad är egentligen skillnaden?
Citera
2008-01-31, 01:03
Medlem
Flärps avatar
Jag skjuter från höften:
Antagligen samma skillnad som på Cola Light och Cola Zero. Olika sötningsmedel.
Citera
2008-01-31, 21:03
Medlem
dodeesoss avatar
Det är acesulfamkalium och aspartam i Pepsi Max, i lightvarianten bara aspartam som sötningsmedel. Smaken blir annorlunda.
Personligen tycker jag båda smakar kräks...
Citera
2008-01-31, 21:07
Medlem
Thim89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Det är acesulfamkalium och aspartam i Pepsi Max, i lightvarianten bara aspartam som sötningsmedel. Smaken blir annorlunda.
Personligen tycker jag båda smakar kräks...

Det är väl ingenting i jämförelse med vad Flärp verkar känna för smak..
Flärps signatur: "Lite kuksmak i munnen sådär!"
Citera
2008-02-04, 19:15
Medlem
Tjippmunks avatar
pepsi max:

Kolsyrat vatten, färgämne (E 150d), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K), surhetsreglerande medel (fosforsyra, citronsyra), aromämnen (inkl. koffein) och konserveringsmedel (E211), Innehåller en fenylalaninkälla.

pepsi light:

Kolsyrat vatten, färgämne (E150d), surhetsreglerande medel (fosforsyra, citronsyra), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K), aromämnen (inkl. koffein) och konserveringsmedel (E211). Innehåller en fenylalaninkälla.

där finns mer sötningsmedel i pepsi max än i light. vill även minnas (vilket inte står på hemsidan) att där är mer colasmak i max än light. ungefär som coca cola tab och coca cola light
Citera
2008-03-05, 22:32
Medlem
lovelymes avatar
har varit lite beroende en gång i tiden av pepsi max och det fortfarande min favorit av alla cola sorter..tycker om smaken helt enkelt..pepsi light är enligt mig mycket blaskigare i smaken, max smakar mer och kraftigare..har aldrig funderat på varför de smakar så olika..men nu har jag fått reda på det iaf

blev sugen på pepsi max nu
Citera
2008-03-05, 23:01
Medlem
Älskar Pepsi Max. Förstår inte hur folk kan dricka vanlig cola, smakar ju fan som sockervatten..
Citera
2008-03-05, 23:10
Medlem
freedom291s avatar
samma här Pepsi max är godast sen är de ett plus att den är utan socker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in