Citat:
Ursprungligen postat av ninjaphp
Nu hände nyss en sak som hände igår, fick upp den där lilla boxen från msn att jag fått mail från "Paulina Rubia"...
Klickar på rutan och upp kommer webbläsaren men jag kommer inte in på mailet, HTTP 500. Sen klickar jag på den vanliga länken för att kolla mail, då fungerar det att komma till inkorgen men inget mail där, fast det står att jag ska ha ett oläst mail i msn.
Det olästa mailet som kom igår försvann idag ifrån "olästa mail" i msn, men nu är det ju där igen.
Fick ett mail tidigare idag från en person jag känner och det gick att öppna direkt.
Kanske lite paranoid som tänker såhär, men det är ju skulle ju inte vara helt omöjligt att msn sprider skit, ovetet. (därför jag postar i datasäkerhet)
Någon som varit med om samma händelse senaste dagarna?
Ja jag har kollat skräpmail allt annat etc. Det finns inga olästa mail.
Edit: Kan stängas ner av Mod då det redan fanns liknande ämne som jag tyvärr inte sett, förlåt
Min första tanke var något lokalt virus, då jag kan tänka mig följande scenario som cracker =" Man skapar en worm som man på något vänster först "placerar" ut på ett rejält antal datorer och sedan genom att den nyttjar ett "msn-interface-för-nya-meddelanden" då msn är väldigt populärt och det känns som att cirka 80% av världens befolkning använder skiten, iaf, så när du klickar på mailet så ger du acces till att wormen ska sprida sig över din msn lista och göra likadant, men wormen har aldrig legat i din mail utan lokalt som du fått från nån "porrsajt,nått annat spammejl eller liknande."
((((( Jag tycker detta låter som en strålande utmärkt worm (om jag får säga så!) Så förslagsvis fråga alla msn kontakterna om dem också fått liknande.
Och vad glad jag är som kör en "anonym" random hotmail som msn där jag chattar med folk bara. och använder en seriös mail hos gmail eller mitt webbhotell... Jaja. hur som helst detta var första tanken... Den andra tanken filar jag på nu.. :/
Förövrigt så använder det jag kallar ev.worm sig i sina låtsas mail som bla artist namn men jag tror att den sk. wormen har en random lista på kanske hundratals halvt okända artister och brudar som man inte känner till för att vilja öppna mailet, står det " Peppe eng har skickat ett mail" så vore det genast troligt var fake, men kör dem random efter någon spansk jäkla artistnamn så är det ingen som misstänker fake direkt på det sättet ju! eller hur man ska förklara det.. fan jag har degat uppe i 2dagar nu börjar bli yr i nattmössan...
Paulina Rubia(o) kallas hon också är uppenbarligen en artist så... där har du henne! stäm henne! Nä men skämt åsido..
http://es.music.yahoo.com/ar-263314---Paulina-Rubio
De använder antagligen massa jävla random names för jag har hört om liknande med helt andra namn men samma grej, "mail" som inte finns men som msn påstår ska finnas där! så min misstanke är att det luktar mask!