• 2
  • 3
2008-02-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentanisten
Ja det anser iallafall jag. I MMORPG's så läggs ju ständigt nya saker till, så du tröttnar aldrig om du inte ser meningslösheten med det hela.
Mja sant. Finns ju bättre och sämre exempel, men de flesta MMORPG's brukar ju mest gå ut på att nöta. Nöta mest blir bäst. Då är det lätt för små sinneslösa barn att fastna i träsket.
Citera
2008-02-07, 16:35
Bannlyst
Om man nu ska spela MMORPG ska man förfan inte spela WoW iaf, det är som mupparnas mecka. Jag började spela UO 98 elle 99 nått sånt, en sak som jag har tjänat enormt på är att min engelska är långt över medel, iallafall en språkliga delen. Visserligen så spelar kanske barn mycket idag, men om man ser vart samhället är på väg så kommer det antagligen vara en fördel.
Citera
2008-02-07, 17:12
Medlem
sayyadina99s avatar
Hönan och Ägget

Jag tror att det är lite som med hönan och ägget. "Sociala nördar" sitter framför datorn för att de redan innan var hämmade, osäkra och socialt understimulerade.Där ska man kanske som förälder-om man nu är det-"lirka ut" sitt barn ur skalet lite mer. Ett barn som av naturen är utåtriktad och kontaktsökande och har lätt för att vara sig själv, hamnar nog inte i ett datorspel som "utväg", utan snarare för att det är det som gäller bland kompisarna och faktiskt är ett slags socialt liv det med. Om jag inte minns helt fel var det mesta man gjorde som barn ett slags "fas". Personligen tycker jag kidsen idag verkar smartare än vi var,(-62:a) kanske lite mer stressade och olyckliga. Tror jag beror på världen i stort, inte på WoW eller liknande.( Jag föredrar också att sitta framför datorn, framför att häcka med idioter på krogen, eller umgås med andra trista medelålders. ) Det ordnar sig nog för den yngre generationen, utan att vi behöver oroa oss.
Senast redigerad av sayyadina99 2008-02-07 kl. 17:18.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in