2008-01-30, 19:03
Medlem
Jag är sugen på att spela ett nytt strategispel, men velar mellan tre stycken.
Nämligen Supreme Commander, Warhammer 40k och World in Conflict.

Vilket av dessa är enligt er det bästa, och varför?
Citera
2008-01-30, 19:08
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Jag är sugen på att spela ett nytt strategispel, men velar mellan tre stycken.
Nämligen Supreme Commander, Warhammer 40k och World in Conflict.

Vilket av dessa är enligt er det bästa, och varför?
Dawn of war, om det är det du menar med warhammer 40k
Snuskigt roligt i multiplayer.
Citera
2008-01-30, 19:31
Medlem
Det blir ju lätt W40K, fast WiC är också jävligt roligt.
Citera
2008-01-30, 19:55
Bannlyst
Gillar du snygga stora kaotiska strider med runt 500 enheter så ska du satsa på supreme commander. Där kan en match vara mellan 20 min upp till 6 timmar
Citera
2008-01-30, 19:59
Medlem
Hurdana är spelen single- respektive multiplayer?

Jag gillar mest att spela single-player, både kampanj och scenario, och brukar ofta fega ur när det kommer till multiplayer.

Sedan finns det ju ett till spel som jag också undrar över, nämligen Warhammer - Mark of Chaos.
Citera
2008-01-30, 20:24
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Hurdana är spelen single- respektive multiplayer?

Jag gillar mest att spela single-player, både kampanj och scenario, och brukar ofta fega ur när det kommer till multiplayer.

Sedan finns det ju ett till spel som jag också undrar över, nämligen Warhammer - Mark of Chaos.
Singleplayer i DOW, framför allt i "expansionen" Dark Crusade, är snuskigt rolig. De sju olika raserna strider om en planet, ta över region för region och köp uppgraderingar för din hjälte etc etc, sjukligt kul.
Citera
2008-01-30, 20:35
Medlem
Bäckahästs avatar
Har inte spelat expansionerna, men singleplayer till DoW var helt patetiskt. Storyn var förutsägbar och uppdragen på upprepande och på tok för enkla. Så kunde man bara vara Space Marines också. Men som sagt har jag inte spelat expansionerna, Dark Crusade verkar väldigt ballt då det tydligen ska vara uppbyggt som riktiga 40k kampanjer. Men om du inte tänker skaffa expansions till så råder jag dig till att undvika DoW.
Citera
2008-01-30, 21:23
Medlem
Old Insights avatar
DoW är underbart i Multiplayer om du har expansionerna, finns ett fint paket som heter Dawn of War: Anthology och då får du allt som behövs, och det kostar inte mer än 150 riksdaler. Dessutom så kommer ju snart nästa expansion som heter "Soulstorm". De nya spelbara raserna är "Sisters of Battle" och "Dark Elves", och campaign-systemet är detsamma som i Dark Crusade fast med flera planeter.

Själv så fastnade jag aldrig för WiC, men det är nog bara för att jag föredrar strategi-spel med basbyggande etc.
Senast redigerad av Old Insight 2008-01-30 kl. 21:27.
Citera
2008-01-30, 21:53
Medlem
Tack för era synpunkter.
Jag tror jag köper den där DoW-samlingen, och laddar ner WiC. WiC behöver man ju inte spela på nätet, eller det kanske är bra också?
Citera
2008-01-30, 22:03
Medlem
Kupos avatar
Citat:
Tack för era synpunkter.
Jag tror jag köper den där DoW-samlingen, och laddar ner WiC. WiC behöver man ju inte spela på nätet, eller det kanske är bra också?

WiC:s är främst ett multiplayerspel, och publika matcher kan lätt bli lite trista i brist på lagarbete. Singleplayer är trevligt om man vill spränga lite saker och sen gå vidare till nästa spel (eller som tutorial till multiplayerläget)

Skulle nog också säga att DoW är ett bra val om man vill ha ett välgjort och hyffsat traditionellt RTS.
Citera
2008-01-31, 14:09
Medlem
Bäckahästs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old Insight
DoW är underbart i Multiplayer om du har expansionerna, finns ett fint paket som heter Dawn of War: Anthology och då får du allt som behövs, och det kostar inte mer än 150 riksdaler. Dessutom så kommer ju snart nästa expansion som heter "Soulstorm". De nya spelbara raserna är "Sisters of Battle" och "Dark Elves", och campaign-systemet är detsamma som i Dark Crusade fast med flera planeter.

Själv så fastnade jag aldrig för WiC, men det är nog bara för att jag föredrar strategi-spel med basbyggande etc.
Jag undrar vafan dom tänkte när dom valde raserna till den nya expansionen. Dark Elves kan jag förstå, men Sisters of Battle? Folk har skrikit efter Tyranids sen spelet släpptes, vem tusan bryr sig om Sisters of Battle?
Citera
2008-01-31, 14:16
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäckahäst
Jag undrar vafan dom tänkte när dom valde raserna till den nya expansionen. Dark Elves kan jag förstå, men Sisters of Battle? Folk har skrikit efter Tyranids sen spelet släpptes, vem tusan bryr sig om Sisters of Battle?
Så jävla idiotiskt val ja. Sisters of battle är more or less kvinliga Space marines, och det finns redan tillräckligt med mariens i spelet, chaos och vanliga. Hit med Tyranids och Dark Eldars istället

Ingen som vet när soulstorm ska släppas btw?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in