• 1
  • 2
2008-02-01, 17:10
Medlem
Humlans avatar
Kan bara instämma, har en 20"are här framför mig.
Bästa köpet nånsin
Citera
2008-02-01, 20:50
Medlem
jag är också påväg att köpa en 24`, men grejen är att enligt Macrumors Buyersguide så rekommenderas det att icke köpa den just nu, eftersom en uppdatering av prollen (Penry) ligger nära i tiden. Ju längre jag väntar, ju närmare kommer jag uppdateringen... men å andra sidan får jag spendera alltför många dagar på en gammal PC, vilket inte är skoj. Penry skall ju också enligt rapporter vara mindre resurssnål, något som mest gynnar bärbara datorer. Således kanske denna prolle inte har sådan stor betydelse för Imac, utan är mer tänkt för de bärbara sortimentet.

Om de inte kommer en uppdatering på Macbook PRO under tisdagen, så lär jag köpa en 24` Imac, värstningmodellen med ett trådlöst tangentbord för 19100 kr inkl frakt - inte illa.
Citera
2008-02-01, 22:42
Medlem
kapten zooms avatar
känner en som är en riktig macnörd och ägare av imac 24" vet dock inte om det är den värsta modellen han har, men han är helnöjd med den. riktigt fina grejer.
Citera
2008-02-02, 04:11
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Det är riktigt skönt med en så stor skärm. Man kan t.ex. se på film medan man surfar utan problem:

http://img134.imageshack.us/img134/4425/bildfu4.png
Citera
2008-02-02, 14:34
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Det är riktigt skönt med en så stor skärm. Man kan t.ex. se på film medan man surfar utan problem:

http://img134.imageshack.us/img134/4425/bildfu4.png

Ser riktigt fint ut. Efter mina studier eller när jag hittar större boende ska det tamefan bli en iMac i hemmet..

OT: Hur får de den läckra gubben i terminalen?
Citera
2008-02-02, 14:55
Medlem
Durkslags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Ser riktigt fint ut. Efter mina studier eller när jag hittar större boende ska det tamefan bli en iMac i hemmet..

OT: Hur får de den läckra gubben i terminalen?
prova att skriva
telnet towel.blinkenlights.nl
i terminalen

Tips från siaren
Citera
2008-02-02, 20:03
Medlem
Är det fortfarande så att 20"-skärmen är betydligt sämre än 24"? Vill minnas att det var en del prat om det när senaste iMac lanserades. Är själv grymt sugen på en ny iMac, 24" är dock för stort för mig, men om 20"-skärmen har sämre kvalitet blir man ju lite betänksam. När kommer rev. B förresten?
Citera
2008-02-03, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defutura
Är det fortfarande så att 20"-skärmen är betydligt sämre än 24"? Vill minnas att det var en del prat om det när senaste iMac lanserades. Är själv grymt sugen på en ny iMac, 24" är dock för stort för mig, men om 20"-skärmen har sämre kvalitet blir man ju lite betänksam. När kommer rev. B förresten?

Det var inte så att 20" var generellt sämre. Det fanns några dåliga exemplar att få om man hade jäklig otur, men de var ytterst få sett till alla. Självklart är det detta som kommer fram på forum och folk tror att det är fel på varenda en. Själv har jag inte sett en enda dålig 20", har själv en och skärmen är helt fantastisk.
Ingen vet när rev. B kommer, kanske till sommaren.
Citera
2008-02-03, 07:32
Medlem
Har en 24 imac + en extra 23 skarm pa jobbet, man kan aldrig ha for mycket yta att skyffla runt skiten pa. Helt overlagset.
Citera
2008-02-03, 12:25
Medlem
jo.bo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullodum
Tänkte köpa en imac någon vill lägga upp en screenshot från en 24 tummare med lite fönster uppe och kanske ikoner och så, så att jag kan få en känsla för storlek och upplösning?

Det är alltså högsta upplösningen jag är intresserad av...

Tack!

Jag har haft en sådan ett bra tag nu. Kör både Windows och MacOS på den och den fungerar ypperligt. Mkt bra att se film etc. på också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in