• 3
  • 4
2008-02-01, 17:59
Medlem
Mondobabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurffröken
Fast så gör hon her. Tycker faktisk det er en helt ok bestraffning jag...om det nu värkligen är rätt person som får straffet. Bara för att förtydliga, så fick han sitta en skoltimma extra i klassrummet när han egentligen skulle varit på fritids.

Jag kan nu berätta för är att det ser ut som att min son faktisk talade sanning den här gången. Jag talade med föräldern till den andra pojken (som min pojke sa att var den skuldiga) Det visade sig att det var han som gjort det och att min son(enligt denna pojken) inte ens var i närheten.

Jag tog opp detta med läraren. Hon sa att hon inte kan göra annat enn att lita på de andra barnen, eftersom hon inte kan lita på min pojke eftersom han ljuger (nok en gång tog hon opp hendelsen i ettan) jag gjorde då klart för henne att han inte är ensam om att ljuga eftersom de två flickor hon frågade tydligen också ljög när de sa att det var han som gjort det....da blev hon tyst och ganska blek...

Jag har nu fått reda på via flere av barnen att situationen var som fölger, läraren kom ut och såg att någon klätat hundbajs på gungorna. Hon springer då inn på den aktuella fritidavdelningen och ropar "vem har klätat hundbajs på gungorna" varpå dessa två flickor (som forövrigt är frökens guldgrisar) säger min sons namn. Det konstiga i hela situationen är att de två flickorna (enligt fritidpedagogen) har varit inne under hela tiden och kan altså inte ens ha sätt vem som gjort det. Detta bekrefter min teori om att min son har blivit än syndabock.

Till alle ni som tror att jag tror min son är ett helgon; Jag vet att han inte är en ängel, jag vet att han til tider kan vara riktigt jobbig (som de flesta barn) men det hjelper inte på något som helst sätt att han blir än syndabock för allt eller att hans egen lärare forlöjligar honnom helt utan anledning inför alla andra barn (vilket sper på hans roll som syndabock)

Vad blir nu resultatet av detta?
Kommer läraren att vara mera kräsen vad gäller att dömma barnen?
Fick din son överhuvudtaget någon ursäkt, fick du?
Citera
2008-02-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teäspe
Jag ser er dagligen, inget nytt alls. Dessa eviga föräldrar som är totalt blinda för att deras barn faktiskt inte är de änglar de alltid trott. Ni skulle förvånas av hur långt många föräldrar går i att förneka sina barns misstag och handlingar, hur uppenbara de än är.

Men herregud. Har jag sagt att jag tror han är en ängel???

Jag vet att han inte altid gör rätt långtifrån...jag säger bara att han inte alltid gör fel, samt att han inte alltid är den enda av alla barnen i denna klassen som gör fel
Senast redigerad av Smurffröken 2008-02-01 kl. 18:32.
Citera
2008-02-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mondobaby
Vad blir nu resultatet av detta?

Det får tiden visa
Citat:
Kommer läraren att vara mera kräsen vad gäller att dömma barnen?
Hoppas det...men tvekar
Citat:
Fick din son överhuvudtaget någon ursäkt, fick du?
Nej, egentligen inte... och den andra killen fick ingen straff...för han var ju så duktig att han vågade stå för vad han gjort

Mitt barn kommer forövrig inte ha samma lärare nästa termin....
Citera
2008-02-01, 18:35
Medlem
gubbslemmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJane 4:20
Jag är lite intresserad av att få reda på vad en lärare idag får ge för bestraffningar.

Får de ge kvarsittning efter skoltid så att säga.
Och sedan så får man väll se till hur grabben mår det ska ju inte vara obehagligt att gå till skolan.

En lärare idag får inte göra ett jävla skit, tyvärr.
Många ungar skulle må otroligt bra av att få veta vad som är rätt och fel, men många lärare tar inte ens diskussionen pga föräldrar som sedan ringer och skäller för att deras "oskyldiga" unge hittat på nåt skit.
Citera
2008-02-01, 22:13
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Citat:
Slipper jag gå om lågstadiet om jag säger att jag er norsk??

Gränsfall, men ja. Då slipper du!
Citera
2008-02-02, 01:43
Medlem
kosins avatar
Citat:
Fast så gör hon her. Tycker faktisk det er en helt ok bestraffning jag...om det nu värkligen är rätt person som får straffet. Bara för att förtydliga, så fick han sitta en skoltimma extra i klassrummet när han egentligen skulle varit på fritids.

Jag kan nu berätta för är att det ser ut som att min son faktisk talade sanning den här gången. Jag talade med föräldern till den andra pojken (som min pojke sa att var den skuldiga) Det visade sig att det var han som gjort det och att min son(enligt denna pojken) inte ens var i närheten.

Jag tog opp detta med läraren. Hon sa att hon inte kan göra annat enn att lita på de andra barnen, eftersom hon inte kan lita på min pojke eftersom han ljuger (nok en gång tog hon opp hendelsen i ettan) jag gjorde då klart för henne att han inte är ensam om att ljuga eftersom de två flickor hon frågade tydligen också ljög när de sa att det var han som gjort det....da blev hon tyst och ganska blek...

Jag har nu fått reda på via flere av barnen att situationen var som fölger, läraren kom ut och såg att någon klätat hundbajs på gungorna. Hon springer då inn på den aktuella fritidavdelningen och ropar "vem har klätat hundbajs på gungorna" varpå dessa två flickor (som forövrigt är frökens guldgrisar) säger min sons namn. Det konstiga i hela situationen är att de två flickorna (enligt fritidpedagogen) har varit inne under hela tiden och kan altså inte ens ha sätt vem som gjort det. Detta bekrefter min teori om att min son har blivit än syndabock.

Till alle ni som tror att jag tror min son är ett helgon; Jag vet att han inte är en ängel, jag vet att han til tider kan vara riktigt jobbig (som de flesta barn) men det hjelper inte på något som helst sätt att han blir än syndabock för allt eller att hans egen lärare forlöjligar honnom helt utan anledning inför alla andra barn (vilket sper på hans roll som syndabock)

Okej, men nu har du ju rätten på din sida, måste ju kännas skönt, gör så att du går till botten med alla saker som läraren berättar om din son, han förtjänar upprättelse..
Jag har för mig att det är inte tillåtet enligt skollagen att bestraffa elever, vi har inte sånt i svensk skola längre. men visst, jag tycker oxå att man bör få ge kvarsittning i rätt fall..
Lycka till!
Citera
2008-02-02, 19:43
Medlem
5assedmonkeys avatar
Läraren är ett svin, han vet ingenting om etik och moral helt enkelt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in