2008-01-30, 01:21
Medlem
en svensk tigers avatar
Jag har konstaterat att jag har använt mitt FB-nick även på andra ställen och forum, pokerklienter etc etc. Jag har även fått frågor av en person i min närhet varför jag valt just en svensk tiger som nick, varpå jag förklarar att den främsta orsaken är att jag är appellerad av det stilistiska i den tillhörande avataren, samt det faktum att orden kan och är tänkta att uppfattas på flera sätt. Nog om detta,
Jag har i alla fall börjat bygga ett namn med viss e
igenkännelsefaktor i, detta på gott och ont. Det känns väldigt bra att jag börjat odla mitt varumärke här på FB. Problem blir att detta ofrånkomligen även betyder att annat löske
folk, samt även bekanta, folk från jobb osv har möjlighet att kunna knyta en svensk tiger till en i allra högst grad fysisk person. Även om jag hållit mig undan för att skriva i vissa forumdelar så är del poster av den karaktären att jag inte skulle vilja veta att vissa personer i min omgivning läser dessa och sen kopplar de ihop dessa med mig.

Nu är jag förvisso inte någon posthora här på FB så många kanske detta är ett ickeproblem. Men för mig är frågan huruvida jag skall fortsätta odla mitt varumärke här på FB och hoppas på att ingen långfingrig bekant går igenom alla mina postningar. Eller så kanske det är bättre att börja skriva det vita arkivet för min nuvarande användare och lansera en ny som skall vara betydligt svårare att knyta till mig som person och därmed ger mig större frihet att debattera frågor jag tidigare undvikit.

Så vad är Era reflektioner på detta? Ut med det gamla som dock har ett stort affektionsvärde och in med något nytt och säkrare och långsamt se ens varumärke stärkas?

Vänligen

/ en svensk tiger
Citera
2008-01-30, 01:33
Medlem
Spår av nötters avatar
Använd två stycken

Du kommer uppleva större frihet att skriva vad du vill med den nya, medan du kan trappa ner långsamt med den gamla användaren.

Du borde ju helt klart skaffa dig en ny! Att du kan skriva och debattera med större frihet borde ju även resultera i att det nya varumärket "du" kommer växa sig ännu större än vad den gamla tigern nånsin kommer kunna göra.

Ny användare
+ Du kan skriva exakt vad du vill. Du kan göra denna nya profil mycket mer utbredd över forumet och internet.
+ Det är verkligen DU som skriver. Inga begränsningar, säg det DU tycker. Låt den nya profilen spegla DIG! (Trots att du är helt anonym )
+ Du kanske har lärt dig av några problem och misstag, vilka du med denna användare kommer slippa.
- Det kommer ta längre tid att bli kjendizzzz.

Gammal användare
+ Grattis, du är internetkändis. Du har sparat ihop ett gäng kommentarer och lite "fame".
- Du kan inte skriva det du vill. Du är begränsad.
- Du har förmodligen också gjort några felsteg här.
Senast redigerad av Spår av nötter 2008-01-30 kl. 01:37.
Citera
2008-01-30, 01:50
Medlem
en svensk tigers avatar
tack för svaret, just nu känns en militärbegravning med salut och flagga på halv stång oundvikligt innan en svensk tiger får njuta av sin sista vila.

eventuellt fundarar jag på att i all välmening ge tipps och uppmuntran till visa debatörer ingen yours truly kilar runt hörnet

Högaktningsfullt

/en svensk tiger
Citera
2008-01-30, 01:59
Medlem
En svensk talar, han tiger icke. Skaffa en ny med vilken du kan släppa loss. Behåll den gamla att bruka när det är bättre att använda den.
Citera
2008-01-30, 05:21
Bannlyst
Ut med allt. Att någon du känner kan läsa vad du skriver och knyta det till dig är inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in