Stealing the Network: How to Own the Box är en samling noveller, men varje novell är skriven för att demonstrera existerande teknik och befintliga program (nmap, John the Ripper, etc).
Ett tips är att börja med den här boken för att få inspiration och en översikt. Gå sen vidare till tyngre grejer, tex Hacking Exposed.
Som gammal old school hacker rekommenderar jag The Underground Book: http://www.underground-book.net/
Den är gratis men har restriktioner. Du får skriva ut en privat kopia men inte dela med dig av den. Vet inte om det har ändrats.
Tänk på att det är gamla hack som beskrivs, som Cockoo's Egg av Clifford Stoll fast sett från andra sidan, men som historisk och filosofisk bok är den utmärkt.
/Aleph0
vad jag har/håller på att få upp på sidan är följande böcker:
Wi-Foo - The Secrets Of Wireless Hacking (2004) - allbooksfree.tk.rar
The Shellcoder's Handbook.rar
Stealing_the_Network_-_How_to_Own_a_Shadow.rar
Reversing - Secrets Of Reverse Engineering (2005).rar
Hacking - The Art of Exploitation (2nd Edition).rar
Fast Software Encryption 16th International Workshop, FSE 2009.rar
Rootkits - Subverting the Windows Kernel.rar
McGraw.Hill.Osborne.Media.Hacking.Exposed.Sixth.Ed ition.Network.Security.SecretsAnd.Solutions.Jan.20 09.eBook-DDU.rar
Pfleeger - Security in Computing 4th Ed.rar
virpgm02.pdf
virpgm01.pdf
win95pw.pdf
unixbible.pdf
unix.pdf
Syngress - Wireless Hacking. Projects for Wi-Fi Enthusiasts.pdf
starthak.pdf
raising-hell-with-unix.pdf
psychotics-unix-bible.pdf
ntexploits.pdf
neoguide.pdf
ms2-proxyserver.pdf
Maximum Security - A Hacker's Guide to Protecting Your Inter.pdf
iphijack.pdf
ipaddressforgery.pdf
hackpage.pdf
hackmind.pdf
hackingguide3.1.pdf
Hacking_Windows_XP.pdf
Hacking Into Computer Systems - Beginners.pdf
hackfromlinux.pdf
hackbeg.pdf
Hack Proofing Your Network - Internet Tradecraft (Syngress-2000).pdf
Hack Proofing Your Identity in the Information Age (Syngress-2002).pdf
Hack Attacks Revealed- A Complete Reference with Custom Security Hacking Toolkit (Wiley-2001).pdf
Google Hacking for Penetration Tester (Syngress-2005).pdf
getinfo.pdf
ftpbounce.pdf
For.Dummies.Hacking.Wireless.Networks.For.Dummies. Sep.2005.eBook-DDU.pdf
For.Dummies.Hacking.for.Dummies.Apr.2004.eBook-DDU.pdf
findholes.pdf
etherfaq.pdf
ebook__hackers_secrets.pdf
Credit Card Visa Hack(Cambridge Lab-2003).pdf
crackupc.pdf
Crackproof Your Software(No Starch-2002).pdf
cover-your-tracks-large.pdf
Computer Vulnerability(March 9 2000).pdf
cert_ip_spoof.pdf
cablehijack.pdf
begin-guide.pdf
anony.pdf
alt-2600-hack-faq.pdf
agentsteal-fbi.pdf
admin.pdf
A Buffer Overflow Study - Attacks and Defenses (2002).pdf
0849308887.pdf
kom med förslag på mer å säg vad ni tcker om sidan har inte lagt ut länkar än men det kommer
kommer troligtvis lägga in en tabel med 1 column med böcker, en till column bredvid med pdf format en 3e column med rar
Ju djupare inom ämnet man kommer desto bredare måste man fokusera. Även om dessa böckers syfte inte är att underlätta hacking så är de till mycket hjälp när man börjar komma in på de mer avancerade områdena inom exploitation och rootkitutveckling.
Har nyligen börjat läsa på Professional Linux Kernel Architecture (http://www.amazon.com/Professional-L...dp/0470343435/) och den uppfattning jag fått av det jag läst är att den påminner om Linux Kernel Development med många strukturer och övrig kod refererad.
3 böcker som ingick i en kurs jag läste förut som behandlade säkerhet och riskhantering:
1: Network security essentials av william stallings
2: computer security art and science av matt bishop
3: Managing security risks(the OCTAVE approach) av Christopher alberts och Audrey Dorofee
Ingen av dessa handlar egentligen om att handgripligen hacka sej in nånstans, utan dessa behandlar snarare begrepp inom IT-säkerhet, attackvektorer och riskhantering. Ska jag vara ärlig så läste jag inte den sistnämnda boken alltför väl, men de 2 andra var väl läsvärda.
# This much-anticipated revision, written by the ultimate group of top security experts in the world, features 40 percent new content on how to find security holes in any operating system or application
# New material addresses the many new exploitation techniques that have been discovered since the first edition, including attacking "unbreakable" software packages such as McAfee's Entercept, Mac OS X, XP, Office 2003, and Vista
The Hacker Crackdown, skulle jag väl rekommendera. Inte precis någon manual till datorsäkerhet, men iallafall jag tycker det är ganska interessant att veta historien bakom allt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!