2008-01-29, 18:41
Medlem
Nedomanskys avatar
Luktar alltid lite mer i vänster armhåla. Hur kommer det sig?
Citera
2008-01-29, 19:25
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky

Några logiska förklaringar:

1. Du har fler/större svettkörtlar i din vänstra armhåla.
2. Det är tätare under din vänstra armhåla, kan bero på att du har mer fett som trycker emot, eller att din kropp helt enkelt är byggd så att det blir tätare där, t.ex att din arm sitter närmare kroppen på din vänstra sida. Ingen är helt symmetrisk.
3. Du har mer hår i din vänstra armhåla, hår absorberar nämligen svett och får det att lukta mer.
Senast redigerad av Arcanum 2008-01-29 kl. 19:29.
Citera
2008-01-29, 19:45
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
runkar du med vänster?

Är högerhänt.

Citat:
1. Du har fler/större svettkörtlar i din vänstra armhåla.
2. Det är tätare under din vänstra armhåla, kan bero på att du har mer fett som trycker emot, eller att din kropp helt enkelt är byggd så att det blir tätare där, t.ex att din arm sitter närmare kroppen på din vänstra sida. Ingen är helt symmetrisk.
3. Du har mer hår i din vänstra armhåla, hår absorberar nämligen svett och får det att lukta mer.

Kan nog vara så.
Fast just nu så luktar det lite mer i höger armhåla, kan jag tex ha mer hår i vänster och höger armhåla? Är helt försnurrad, ska nog inte ha näsan i armhålan nåt mer i dag.
Citera
2008-01-29, 19:49
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Fast just nu så luktar det lite mer i höger armhåla, kan jag tex ha mer hår i vänster och höger armhåla? Är helt försnurrad, ska nog inte ha näsan i armhålan nåt mer i dag.

Någon armhåla måste ju ha mer hår än den andra, hur tänker du nu?
Senast redigerad av Arcanum 2008-01-29 kl. 19:52.
Citera
2008-01-29, 19:52
Medlem
Alatars avatar
Vilken armhåla luktar du i först? För om du luktar i ex höger så luktar de inte lika mycket i vänster eftersom hjärnan redan har kvar doften och vice versa.
Citera
2008-01-29, 20:14
Medlem
kom på en till sak, här i Sverige har nog alla en dusch vi kan bruka dagligen, om du inte har det ursäktar jag mig för min otrevlighet och generalisering!
Citera
2008-01-29, 22:02
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
kom på en till sak, här i Sverige har nog alla en dusch vi kan bruka dagligen, om du inte har det ursäktar jag mig för min otrevlighet och generalisering!

Duschar varje dag, men det är väl inte onormalt om det doftar lite ur armhålorna framåt kvällningen?
Citera
2008-01-29, 22:26
Medlem
deodorant, funkar utmärkt.

täcker lukten tills dagen efter
Citera
2008-01-29, 23:12
Medlem
rollo44s avatar
Pröva me Dialon Kropps puder de kan funka.
Jag andvände de ganska intensivt i de militära fas dock mot skavsår i röven å pung området, inte så skoj me jägarbrand kan jag tala om hehe, fast de skall även fungera mot svett bildning. kanske inte svar på frågan men om du andvänder de i ena armhålan så kanske du upplever samma doft
Citera
2008-01-30, 00:00
Medlem
Ballooos avatar
Citat:

Precis så är det för mig också, skumt
Citera
2008-01-30, 11:52
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooo
Precis så är det för mig också, skumt

Nu är vi två, det är kanske en ny okänd folksjukdom!
Citera
2010-12-04, 10:54
Medlem
bjornebarns avatar
Använder du den där "chocklad"-lukts-Axe-sprayen? Den lutkade bra de första fem minuterna, sedan stank man svett, som man aldrig har gjort förut, resten av dagen och så blev det chokladfläckar i armhålorna på kläderna också -_- Isf kanske du sprayar mer i ena armhålan än andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in