2008-01-29, 14:40
Medlem
Jag har ett recept där både Cognacarom och Moccaarom ingår men problemet är att jag inte kan hitta någonstans där det går att köpa. Om någon vet var jag kan få tag på dessa aromer skulle jag vara tacksam för svar.
Citera
2008-01-29, 15:37
Medlem
klybans avatar
Jag har ingen aning var de finns att köpa, men....

Moccaarom skulle mycket väl funka med mycket starkt kaffe, för att få det använder jag näskaffe.

Cognacarom blir mer fundersam på vad dom är ute efter, när man använder arom som jag tror så är det för att få smaken men inte vätskan.
Använder man vanlig hedlig cognac så kommer det innebära en himla massa vätska.
Sen har jag för mig att jag sett arraksarom bland karamelfärgerna och bittermandeloljan i affären.
Men skall tilläggas det är absolut inte cognac utan bara åt det hållet.
Personligen skulle jag ta och dra ner på annan vätska och ta lite mer mängd vanlig cognac.

Vi får la hoppas någon har bättre koll på var man finner dessa aromer, nu när jag bara kom med om hur du kan ersätta dom med riktig vara
Citera
2008-01-29, 20:10
Medlem
Jo det kan nog mycket väl stämma att det använder aromer för att slippa vätskan. Jag får nog köra med starkt kaffe som du säger istället för moccaarom men en kompis till mig hittade cognacarom på City Gross .
Citera
2008-01-29, 21:18
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazybitch
Jo det kan nog mycket väl stämma att det använder aromer för att slippa vätskan. Jag får nog köra med starkt kaffe som du säger istället för moccaarom men en kompis till mig hittade cognacarom på City Gross .

Tja, jag kan tillägga att det inte en finns en utan tre olika aromer till detta, i varje fall på CG i Norrköping. Detta rör sig dock om sådant man blandar till drinkar med, så jag vet inte hur pass de kommer duga.

Med andra ord dessa "essenser". Jag har dock testat deras kaffelikör, och jag kan säga att den fungerade ganska bra att blanda White Russian med. Sliskigt, sött och med en eftersmak av kaffe. Vad mer kan man begära?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in