2008-01-29, 09:22
Medlem
karlans avatar
Jag har ända sen jag switchade från PC till mac stört mig på att muspekaren känns seg, inte särskilt precis i rörelserna, och aldeles för låg sens.

Jag hittade ett perfekt program som ändrade detta åt mig, så att jag kan konfigurera musen precis så som jag vill SteerMouse ( http://plentycom.jp/en/steermouse/ )

Då jag inte känner för att betala för mjukvaran, och serial-rutan har börjat tjata på mig (även att jag spärrar skiten mha. LittleSnitch).

Nu söker jag ett gratis alternativ till denna app:en, eller rent av en lösning på min serial-nagger

För det måste ju vara NÅGON annan som har samma problem och irritation över osx mushanterare?
Citera
2008-01-29, 10:51
Medlem
Pallemans avatar
USB overdrive kanske kan vara nåt? Det är shareware, men det är inget krav på att betala för det. Det enda som "händer" är att varje gång du startar om datorn (hur ofta stänger man av en mac?) kommer det upp en liten ruta om att betala, och så är det en liten nedräkning på 10 sekunder när du öppnar inställningarna.

Annars fungerar det galant.

Edit: Vadå 6 sekunder? Självklart ska det stå 10.
Senast redigerad av Palleman 2008-01-29 kl. 10:54.
Citera
2008-01-29, 10:52
Medlem
karlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
USB overdrive kanske kan vara nåt? Det är shareware, men det är inget krav på att betala för det. Det enda som "händer" är att varje gång du startar om datorn (hur ofta stänger man av en mac?) kommer det upp en liten ruta om att betala, och så är det en liten nedräkning på 6 sekunder när du öppnar inställningarna.

Annars fungerar det galant.
Det får jag ta o testa
tackar.

edit: simply lovin it
Grymt mycket bättre än SteerMouse.
Funkar bättre med SN till Overdrive :-)
Senast redigerad av karlan 2008-01-29 kl. 11:18.
Citera
2008-01-29, 21:25
Medlem
http://www.serialz.to/serialbox.html - The holy grail of macserials, utifall att du inte visste.

Tycker USB Overdrive har ett intresant sätt att hantera pirat serials också
Senast redigerad av popz 2008-01-29 kl. 21:29.
Citera
2008-01-30, 00:47
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
För mig är det tvärt om. Jag avskyr den alldeles för snabba och inexakta muspekaren i Windows.
Citera
2008-01-30, 06:12
Medlem
karlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
För mig är det tvärt om. Jag avskyr den alldeles för snabba och inexakta muspekaren i Windows.
min mus är exakt

Jag kan hålla med om att standardinställningarna är skit det också, men efter lite trixande så är det oslagbart med min logitech-mus.

något som är fruktansvärt "sirap", är många bluetooth-möss jag testat. känns som om det är lite lagg i dem. snuskigt.
Citera
2008-01-30, 09:54
Medlem
Akademikerns avatar
Jag klara mig inte heller utan SteerMouse.

Basläget i OS X känns antingen jättejätte snabbt när man drar musen snabbt, och segt som sirapens överhuvud om man drar den långsamt. Helt ojämn acceleration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in